וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה ההנחה בתחבורה הציבורית

מוטי בסוק

20.2.2011 / 15:47

מחיר כרטיסי 'חופשי חודשי יופחתו בעשרה אחוזים ותינתן הנחה לתעריפי נסיעה בפריפריה בשיעור דומה. מנגד, יקוצץ תקציב הכבישים

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד הקפאת הורדת מס ההכנסה בשנה אחת לשני העשירונים העליונים. ההחלטה עברה ברוב של 19 בעד ו-7 נגד (שרי ישראל ביתנו, סילבן שלום ולימור לבנת מהליכוד). משמעות ההחלטה - קיצוץ של 300 מיליון שקל מתקציב כל משרדי הממשלה, להוציא משרד הביטחון, החינוך והרווחה, למימון סובסידיה של 300 מיליון שקל לתחבורה הציבורית.

הקיצוץ של 300 מיליון שקל נועד לממן שורה של הטבות בתחבורה הציבורית, הפחתת מחירי כרטיס 'חופשי חודשי' באוטובוסים וברכבת בכ-10 אחוזים והנחה בתעריפי הנסיעה בפריפריה של כ-10 אחוזים.

הקיצוץ של 300 מיליון שקל בתקציבי משרדי הממשלה הורכב משני מהלכים, קיצוץ של 150 מיליון שקל בתקציב משרד התחבורה וקיצוץ שווה של אחוז אחד בתקציבי כל משרדי הממשלה, להוציא את משרדי הביטחון, החינוך והרווחה.

מטרת הצעדים, בין היתר, לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית ולקדמה כאלטרנטיבה לרכב הפרטי. כוונת ההחלטה להוזיל את מחירי הנסיעה בפריפריה היא לשנות את מבנה התעריפים באזורים המרוחקים כך שיוזלו תעריפי הנסיעה בקווים המחברים בין הפריפריה למטרופולינים תוך שמירה על תעריפים עירוניים מוזלים. צעד זה צפוי להוזיל את עלויות הנסיעה בעיקר בנסיעות הבינעירוניות המחברות את הפריפריה למטרופולינים ואף את תעריפי הנסיעה בערי הפריפריה ובין ישובי הספר לערים אלו.

במקביל יבוצע שינוי במבנה התעריפים במטרופולינים, דבר שיאפשר מכירת כרטיסי מעבר בקווי הנסיעה המחברים בין הפרברים למרכזי המטרופולין. צעד זה יאפשר לנוסעים לבצע מעברים בין אוטובוסים ללא תשלום נוסף בתוך פרק זמן מוגבל (כשעה וחצי). בנוסף, במסגרת צעד זה יורחבו כרטיסי ה'חופשי חודשי' כך שכל כרטיס יכלול קווים רבים יותר וכן יגדיל את אפשרויות הנסיעה בצורה משמעותית.

הממשלה החליטה גם כי במטרה לממן את הפחתת הבלו על הבנזין, השווה לקופת המדינה 760 מיליון שקל, תדחה בשנה הפחתת שיעורי המס על יחידים לשני העשירונים העליונים. בנוסף, הוטל על שר האוצר לבחון אפשרות לדחיית ההפחתה המתוכננת במס החברות בשנה או שינוי אחר במשטר המס בכדי לשמור על איזון תקציבי בכל אחת משנות התקציב.

שר האוצר, יובל שטייניץ, ציין בישיבת הממשלה כי "החלטת הממשלה להוזלת התחבורה הציבורית בפריפריה ובתעריפי 'חופשי חודשי' בין הפריפריה למרכז תסייע לשכבות החלשות ולתושבי הפריפריה". לדבריו, "על מנת לשמור על המסגרת התקציבית, כחלק מהמדיניות הכלכלית האחראית של הממשלה, אישרה הממשלה את ביצועו של קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה של אחוז אחד, ממנו החרגנו את תקציבי החינוך והרווחה, על מנת לשמור על סדר העדיפויות החינוכי-חברתי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין בישיבה כי "ההחלטה היא דבר חברתי ראשון במעלה. מי משתמש בתחבורה ציבורית? לא אנשים שנמצאים בעשירון העליון. מי שמשתמש זה מי שידו אינה משגת או רוצה ויכול להשתמש באוטובוסים וברכבות. בנוסף, זה יאפשר למנוע את הפקקים ולהיכנס לערים, אנחנו רוצים לעודד את זה. זהו גם מהלך של הגנת הסביבה ושמירה על איכות האוויר. זהו מהלך טוב למדינת ישראל, ולכן אנחנו מורידים בעשרה אחוז את תעריפי התחבורה הציבורית. במטרה לשמור על מסגרת התקציב, נפחית מתקציבים אחרים, אבל לא נפחית ממשרדי החינוך, הרווחה והביטחון, כי בעת הזאת אנחנו חייבים לשמור את סדר העדיפויות שלנו. בכך אנחנו נוהגים באחריות מפוכחת גם בתחום המדיני, גם בתחום הביטחוני, גם בתחום הכלכלי וגם בתחום החברתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully