וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם רולס רויס נפלה לחשמל

ירון אדרי

21.2.2011 / 8:23

יצרנית הפאר הבריטית תשיק גרסה חשמלית נסיונית לפנטום שתוצג לראווה בז'נבה ולאחר מכן תעזור לה לקבוע את עתידה האקולוגי

חשבתם שיצרניות הפאר הגדולות תפסחנה על הגל החשמלי? טעות בידיכם. לתערוכת ז'נבה תגיע רולס רויס, אולי מותג הרכב בעל השם המפואר ביותר בעולם, עם מכונית נקייה שבמקום ליטרים רבים של בנזין בכל נסיעה תלגום אלקטרונים חופשיים ולא תפלוט שום זיהום לסביבה. ה-102EX קונספט הניסיונית מבוססת על הפנטום הבכירה והיא מוגדרת כרכב פיתוח ולא משהו קונקרטי שמסמן על שינוי מגמה במשרדי החברה בגודווד בריטניה.

ברולס רויס לא ממש חושבים על מכונית חשמלית כמטרה עליה חותמת עם תאריך יעד. במקום זאת, ה-102EX תשמש אותה ככר ניסוי במהלכו תאגור מידע רב אשר יעזור לה לעצב עתידה בתחום האקולוגי. נציין כי המותג המפואר נמצא כיום תחת בעלות ב.מ.וו הגרמנית שבפני עצמה נמצאת בעיצום של ניסויים בתחום החשמלי, כך שסביר שהשתיים תחלוקנה מידע וטכנולוגיות לכשאלה תהינה בשלות לייצור.

מהנדסי רולס רויס ישנעו את ספינת הפאר החשמלית באזורים שונים בעולם במסגרת הניסויים לשנה הקרובה, חלקם על ידי לקוחות שיתבקשו להשתמש בה ביום ביום. כך היא תגיע לאירופה, למזרח התיכון, אסיה וצפון אמריקה, מדינות חשובות עסקית בהן לבטח היא גם תוצג בתערוכות והדגמות כדי למלא את המשבצת היחצנית.

פרטים על יחידת ההנעה החשמלית לא נמסרו, אולם אלה חייבים להציג מספרים נחושים כדי להתמודד עם משקלה הרב של הפנטום עוד לפני שהועמסה במספר מתאים של סוללות כבדות מנשוא. ניתן כבר כעת לאמוד את נקודות התורפה שלה, מה שיצריך הרבה מאוד עבודה ומאמץ מצידם של המהנדסים. עזרה מחטיבת מיני של ב.מ.וו שכבר מריצה זמן רב מכונית חשמלית היא תתקשה לקבל, ולא רק בשל ההבדלים התהומיים במידות. בכל זאת, עדיין מדובר על רולס רויס.

רולס רויס 102EX קונספט. אתר יצרן
רולס רויס 102EX קונספט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully