וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי המשאיות ישבשו את פעילות הנמלים במחאה על מיסוי הסולר

אבי בר-אלי

21.2.2011 / 7:27

הנהגים מוחים על ביטול ייקור הבלו על הבנזין, אך לא על הסולר; ארגון חברות ההסעה מאיים להצטרף למאבק ולהשבית את מערך ההסעות לבתי ספר

נהגי המשאיות ישבשו היום את הפעילות של נמלי הים במחאה על מיסוי הסולר לתחבורה - כך הודיעה מועצת המובילים והמסיעים. חברות ההובלה קיבלו הנחיה שלא לפקוד את נמלי חיפה, אשדוד ואילת בשעות אחר הצהריים והערב (משמרת ב'). לטענת המועצה, זהו צעד ראשון בדרך למאבק שבו תפתח בכל רחבי ישראל.

המובילים והמסיעים מוחים על החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את הייקור האחרון של המס על הדלק (בלו) ב-20 אגורות לליטר (לא כולל מע"מ) אך רק בעבור הבנזין, ולא בעבור הסולר. "הממשלה הובילה במדיניותה המוטעית את חברות ההובלה לעבר שביתה שתפגע במשק כולו. איך ניתן להסביר שייקור הבלו על הבנזין בוטל, בעוד שייקור הבלו על הסולר, שאותו צורכים חברות ההובלה וגורמי ההסעה לצורכי עבודה, לא בוטל?" אמר יו"ר המועצה, גבי בן הרוש.

גם ארגון חברות ההסעה מאיים להצטרף למאבק ולהשבית את מערך ההסעות לבתי הספר. יו"ר הארגון, שמריהו ארביסמן, אמר: "ייקור הסולר מהווה נטל כבד כל חברות ההסעה. משרד החינוך, שהוא המעסיק הגדול ביותר, אינו רוצה לשמוע על הדרישה לעדכן את מחירי הנסיעה ולהתאימם למצב החדש".

רכיב הבלו במחיר הסולר נמוך מזה המוטל על הבנזין, גם לאחר ביטול ייקור הבלו על הבנזין שעליו הוחלט בשבוע שעבר. הבלו על הסולר מסתכם היום ב-2.76 שקל לליטר - לעומת 2.89 שקל לליטר בבנזין (לאחר הוזלת הבלו, לא כולל מע"מ). למרות זאת, טוענים באיגוד כי מרכיב ההוצאה על הסולר בסל התשומות של הענף זינק לכ-40% מכלל הוצאות התפעול של רכב עבודה.

בשנה שעברה הושלמה תוכנית החומש שבמסגרתה הושווה הבלו על הסולר לזה המוטל על בנזין. תוכנית זו החלה בהדרגה ב-2005. במקביל איפשר משרד האוצר החזר מס על 50 אחוזים מהוצאות הדלק של המובילים והמסיעים (עד תקרה מסוימת). עם זאת, הסולר זכה לפטור מהחלטת הממשלה ממאי 2009 לייקר את הבלו בכ-35 אגורות במסגרת תוכנית החילוץ של המשק בימי המשבר הכלכלי העולמי. כמו כן, נהגי רכבי עבודה (נהגי משאיות, אוטובוסים ומוניות) זוכים להנחה של 50 אחוזים בנטל הייקור האחרון של הבלו, שבוצע ב-1 בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully