וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנטלי שוברת שיא מהירות על הקרח

ירון אדרי

22.2.2011 / 8:35

יצרנית הרכב הבריטית קבעה 330.7 קמ"ש עם הקונטיננטל סופרספורט קונברטיבל על הים הבלטי הקפוא בטמפרטורה של מינוס 30 מעלות

רוצים להחזיק בשיא מהירות? זה פשוט. תמצאו משטח מחומר שטרם נסעו עליו, שימו מד מהירות תקני ויש לכם שיא. על אספלט עשו את זה וגם על עפר ומלח ועכשיו בנטלי עושה את זה על קרח. זה קרה בפינלנד על חוף הים הבלטי הקפוא כשאלוף העולם בראלי WRC לשעבר (ארבע פעמים) יוהה קנקונן עצר את השעון על 330.7 קמ"ש.

זו לא הפעם הראשונה שבנטלי מציבה מכונית במטרה לשבור שיא על המשטח החלקלק. קנקונן בעצמו עשה זאת עם בנטלי קונטיננטל GT באותו המקום בשנת 2007, אז קבע מהירות שיא של 321.6 קמ"ש. לפניה הייתה זו בוגטי, כיום שתיהן בבעלות פולקסווגן, שב-1995 קבעה 296 קמ"ש.

בניסיון הנוכחי העמידו המהנדסים הבריטים בשיתוף סדנת מירוצים פינית את הקונטיננטל סופרספורט קונברטיבל, לה מנוע V12 בנפח 6.0 ל' מונע על ידי דלק ביואתנול בתקן E85. כנדרש, נוספו לקונטי אמצעי בטיחות כמו כלוב התהפכות לכל מקרה שלא יקרה ומצנח שיעזור לקנקונן לעצור.

בקור של 30 מעלות צלזיוס מתחת לאפס, ועם רוחות הנושובות בחוזקה, העמיד קנקונן את הבנטלי שלו על קו הזינוק כשלפניו פרושים 16.5 ק"מ ישרים של מים קפואים שעוביים נאמד בכ-70 ס"מ. מתוך המרחק הזה, זקוק הפיני לק"מ אחד בלבד בו תימדד המהירות כשכל שאר המרחק נועד להאצה ועצירה. לאישור השיא על ידי גינס יש לבצע את המדידה לשני הכיוונים והתוצאה כאמור היא שיא חדש של 330.7 קמ"ש. במיילים זה נשמע שיווקי יותר היות ולראשונה נחצה מחסום ה-200 לשעה. אגב, מהזינוק ועד ל-200 מייל לשעה נדרשו חמישה ק"מ בפול גז.

בנטלי שוברת שיא מהירות על קרח. אתר יצרן
מכור למהירות. קנקונן/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully