וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהדורת ספורט קיצונית למזרטי גראן קבריו

22.2.2011 / 10:22

מזרטי גראן-קבריו המפוארת מקבלת מהדורה ספורטיבית קיצונית המפיקה 430 כ"ס. לחזק את הקוקיות, להוריד את הפאות

מזרטי תחשוף בתערוכת הרכב בז'נבה את הגראן-קבריו ספורט, גרסה משודרגת ל-S. החברה אינה מכריזה על זאת כמכונית חדשה לכל דבר, אלא משיקה אותה עבור מי שחושקים במנה הגונה של ריגושים בהשוואה לגרסאות הקיימות, וזאת היא עורכת על ידי סדרה של עדכונים טכנולוגיים במנוע, המתלים ושאר הירקות על רקע התאמות חיצוניות מובדלות.

מאז שמזרטי השיקה את המכונית הפתוחה שלה בתערוכת פרנקפורט 2009, היא הספיקה לצרף לשורותיה את ה-S שעומדת ברף משל עצמה, ושאמנם הייתה מוכשרת וחזקה (כמו כל מזרטי), אך אינה כה תוקפנית כמו הספורט המחודשת. זה מתחיל עם דיפונים חיצוניים מודגשים כמו בשבכה המושחרת ובחישוקים הקלאסיים, ממשיך לחצאיות צד נאות ומסתכם בגוון מיוחד- Rosso Trionfale - מחווה לצבע מכונית המירוץ מזרטי 250 מ-1957 בה נהג חואן מנואל פנחיו האגדי.

אבל אותנו מן הסתם מעניין מה מחוללת האיטלקיה הסוררת על הכביש. וכאן, טוענת מזרטי כי הצליחה לשדרג באופן בלתי מתפשר את הספורטיבית שלה בכל המישורים. המנוע האטמוספרי בחזיתה העשוי תרכובת אלומיניום מגיע בנפח של 4.7 ל' שמונה צילינדרים המשודך אל תיבת הילוכים אוטומטית פרי ידיה של ZF המחלקת שישה יחסי העברה.

אל הגלגלים מאחור מוסרת התיבה כ-430 כ"ס ו-51.9 קג"מ. כדי למנוע איבוד מומנט בין יחסי ההעברות ובמטרה לחדד את יכולת הניהוג שלה, התקינה מזרטי בתיבה את בורר ה-MC Auto Shift, הנשלף ישירות מהקוואטרופורטה. אולם, בעוד באחרונה פעולתה הרמונית ונועדה לשיוט מרחף, במקרה של הספורט היא כויילה לביצועים בלבד ובמיוחד לפיתולים. כך אגב קורה גם במתלים הספורטייבים של המזרטי החדשה, שכן אלה נוקשים יותר וההידוק כלפי הקרקע אגרסיבי ונחוש.

ל-100 קמ"ש? לא ידוע עדיין כמה לוקח לקבריו המשודרגת להאיץ מהמקום, אך כדאי לדעת שהמהירות המרבית נושקת ל-285 קמ"ש וצריכת הדלק הופחתה בכמה אחוזים. המחיר למזרטי יחצה את ה-120 אלף יורו שהם כ-600 אלף שקלים אם זה מעניין אתכם, והיא תשווק בכל 62 המפיצים המורשים שלה בעולם. אם נטה אוזן קשבת לשמועות, בעתיד הלא רחוק אולי גם אצלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully