וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמארט חושפת את פורספיד קונספט לתערוכת ז'נבה

22.2.2011 / 13:12

מותג הנישה מבית דיימלר חושף קונספט למכונית רודסטר עירונית מצוידת במנוע חשמלי שהספקו 41 כ"ס. בכורה בז'נבה

בדיוק כמו ממידיה הצנועים, סמארט איננה מדורגת בין המציגות הבולטות בתערוכת הרכב בז'נבה שתפתח בקרוב מאוד. הרבה חידושים אמנם הציגה דיימלר עבור מעריצי הסמארטים בשנה האחרונה (סמארט חשמלית, פורטו חדשה, יש גם המצאות על רודסטר מהפכנית), אך למעשה נחשב המותג בן ה-12 שנים לסוג של הבטחה לא ממומשת מהפן המסחרי, בעיקר מחוץ לאירופה. האשם? אולי תג המחיר הגבוה.

בסמארט מודעים לכך שאסור למצמץ במירוץ הידידותי לסביבה, שכן הרוחות בתעשייה גוברות לכיוון האקולוגי. הההשלכות על החמצה עלולות להיות גדולות מידי ולכאוב להם בכיס. אולם כעת, ועם החשמול השוטף את כלי-הרכב שלה, היא מוכנה לדור הבא של המכוניות העירוניות נטולות זיהום האוויר וכצעד ראשון היא שולחת אל ז'נבה את הקונספט החדש ביותר שלה - פורספיד, הנותן מענה לתחום הביצועים וגם לרגישים לאוויר המפויח.

פורספיד הקטנה משבשת את הקוראים. החלק המשלים את שמה מורכב מהמילה 'ספיד' - מהירות בעברית (החלק הראשון פור - עבור בעברית), אולם ניתוח הנתונים מעלה תמונה של מכונית מוגבלת לשטחים מתוחמים. פועם בה מנוע חשמלי בעל תפוקה של 41 כ"ס הנעזר במנגנון תאוצה שמזין אותו בעוד שבעה סוסים לפרק זמן קצר.

בדיימלר לא מייחסים חשיבות למיאוצים ל-100 קמ"ש. הרי בין כה, בתאוריה, היא לא אמורה לפזול החוצה מרחובות העיר כך שנותרנו עם שיגור מהמקום ל-38 מיילים בשעה (60 קמ"ש) אותו היא מבצעת בתום 5.5 שניות וממשיכה עד מהירות מרבית של 128 קמ"ש. טווח הנסיעה על היחידה החשמלית מספיק ל-130 ק"מ בין טעינות כשכל טעינה נמשכת כשעה.

ומה עם ייצור סדרתי? לא ממש. גם לא בעתיד. יחד עם זאת, סמארט תגזול מהפורספיד תכונות עבור טכנולוגיות ההינע העתידות. ומה על מכונית ארבעת המושבים המשותפת לרנו עליה שמענו רבות לאחרונה? בינתיים לא מדברים עליה, מה שמעלה ספק על איכות הרומן המתלהט בין החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully