וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון מרטין חושפת: ויראג'

23.2.2011 / 10:32

24 שנים אחרי שהוצגה לראשונה, חוזרת אסטון מרטין ויראג' לעולם. בתפריט: תצורות קופה וקבריולה ו-490 כ"ס. עוד מעט בז'נבה

יצרנית מכוניות הספורט מבריטניה אסטון מרטין, חשפה את הדגם החדש ביותר בהיצע שלה - ויראג' (virage). לחסידיה המושבעים זוהי אינה היכרות ראשונה עימה, מאחר והחברה הציגה את המודל המקורי בעל אותו השם ב-1988 עד שייצורו פסק כ-12 שנים ו-1,050 עותקים לאחר מכן ואת מקומה ירשה הוואנקוויש. על פי בכיריה, הוויראג' המודרנית מצליבה את תכונות הנהיגה של ה-DBS, האיכויות המפוארות של הראפיד ואת החיבור עם מיזגן הלוהט של הוונטג' וה-DB9.

בחזית הוויראג' שוכנת יחידה נוטפת אדרנלין שלא תתקל בבעיות מול המתחרים. אולם, זו עברה כיול פרטני על מנת ליצור הפרדה טכנית ומיצובית בין הדגמים. מנוע ה-6.0 ל' 12 צילינדרים מחלץ 490 כ"ס ו-57.8 קג"מ העוברים לגלגלים בסרן האחורי ומהווים הפחתה של כ-20 כ"ס לעומת ה-DBS (לשם הדוגמה, לוויראג' הישנה היו 330 כ"ס מנפח של 5.3 ל'). שולטת על העברת העוצמה היא תיבת שישה הילוכים אוטומטית מסוג 'טאצ'טרוניק 2' לה תפעול ידני מגלגל ההגה. אחראית על פיתוחה היא חברת ZF שהתקינה בה בוררים ספורטיביים המפצלים את תכונות המנוע.

פעולתה של התמסורת מאפשרת לליבה להפיק הספקים גבוהים על רצועת הכוח, ללא איבוד מומנטום בין העברות הילוכים. אלא שרשמית, לא ידועים עדיין זמני המיאוץ שלה ל-100 קמ"ש, זולת מה שכלי התקשורת בבריטניה מעריכים היות ולהם מערכת יחסים ארוכה עם המנועים הללו. לטענתם, זו תגיע לשם בתום 4.9 שניות וכי מהירותה המרבית עומדת על יותר מ-310 קמ"ש.

על הכביש תחנוך הוויראג' מערך ניהוג שמתברג בין ה-DBS לוואנטג' - סמיכות משפחתית שחוזרים עליה כמנטרה על רקע חשיפתה. מערכת המתלים האדפטיבית (ADS) תוצרת בילשטיין תומכת בשיכוך קצר יותר מה-DBS, אולם מעמידה לרשות הנהג חמישה מצבים שונים מבוקרים אלקטרונית לאורח הריסון של הבולמים. אולריך בנץ, מנכ"ל החברה, מחדד את הדברים: "תחשבו עליה כמכונית ספורטיבית עם התאמה מושלמת בין תכנים מנוגדים. ספורטיביות קיצונית ונוחות בחבילה אחת".

פאר, עיצוב ופינוקים גם הם נכללים בחבילה, שכן הוויראג' נמכרת עם מצבור נרחב של צעצועים שנישאים ישירות מקרבייה של אחותה הגדולה ראפיד, ושואבת השראתה הוויזואלית ממכונית העל ONE-77. מבחוץ מושתלות על גופה המחוטב תוספות כנפיים, דיפונים בולטים בשבכה וכן אורזים אותה חישוקים בקוטר 20 אינטש. תא הנוסעים מגיע בסידור הושבה של 2+2 ולזה מערכת שמע משוכללת 'דולבי-פרו לוג'יק 2' למי שזקוק לצלילים פרט למנוע, ניווט מתוחכם ועוד.

בכל אסטון ויראג' שתצא את המפעל, ולא תהיינה הרבה יחידות, הושקעו 70 שעות עבודה ידנית רק עבור אווירת החלל הפנימי. מדובר בהקצאת זמן מיוחד לכל פריט, כגון תפירת המושבים, הידוק כל הבקרות הממוחשבות, יחס ודגשים על חיפויי הפנים וסדרת ביקורת מקיפה לכל האלמנטים שעושים את ההבדל בין סתם מכונית, לאסטון מרטין.

הוויראג' תערוך את בכורתה בתערוכת הרכב בז'נבה ותחל להמכר באירופה ממש בקרוב (תג המחיר יעמוד על כ-100 אלף יורו לדגמים הפשוטים). סדרת ה-GT של אסטון תהיה מאוד אטרקטיבית עבור הקהל, אך ספק אם אלה תייצרנה יותר עניין ממכונית מהפכנית כמו הסיגנט הקומפקטית. בכל זאת, אותה אף אחד לא מכיר.

אסטון מרטין ויראג'. אתר יצרן
אסטון מרטין ויראג'/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully