וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: פיאג'ו MP3 YOURBAN

שי ארז, צרפת

25.2.2011 / 9:50

פיאג'ו השיקה את ה-MP3 YOURBAN, הצאצא הטרי לשושלת שהמציאה את הגלגל (השלישי). טסנו לקאן שבצרפת כדי לראות מה יגיע לכאן באפריל

ג'וזפה מולינארי, מנהל תחום הקטנועים בפיאג'ו נראה מודאג, וכשאיטלקי נראה מודאג יכולות להיות לכך שתי סיבות; או שמכונת האספרסו משמיעה רעשים מוזרים או שמזג האוויר הסוער ששרר בקאן איים על קיום ההשקה העולמית של ה-MP3 YOURBAN. מאחר ומכונת האספרסו פעלה כהלכה, רק נשאר לקבל החלטה אם לתת לעיתונאים שהגיעו מכל העולם כולל ישראל ולבנון (הנחנו יסודות לשלום אמיתי בין שתי המדינות) לרכב בתנאים כאלה של גשם שוטף וכבישים חלקלקים. ג'וזפה נזכר בסיפור שמשון והאריה, שם יהבו על הבטיחות של ה-MP3 והוציא מתוק מעז. בדיעבד, לא יכלו האיטלקים לתכנן מזג אוויר מתאים יותר כדי להדגיש שחור על גבי אספלט את היתרון הבטיחותי של הקטנוע המפורסם.

בקושי 20 ימי גשם בשנה יש בקאן ואולי שניים באמת גרועים, כאלה שגורמים לכל אדם שפוי להודיע בעבודה שהחתול שלו חולה ולהישאר מתחת לפוך. רצה הגורל, ושני הימים האלה קידמו את פנינו המופתעים; "קאן זה לא איפה שהשמש תמיד זורחת ומלטפת את גופן החשוף של כוכבניות הפסטיבל המשתזפות על סיפוני המגה-יאכטות? אני ספק שואל ספק מתכחש למציאות. אז זהו, שבדרך כלל זה נכון, היום ומחר לא! נא להוציא את חליפות הסערה שטרחתם להביא מהבית ולהתייצב בחנייה בעוד חמש דקות, ה-3MP YOURBAN רוצה להראות לכם מה הוא יודע לעשות במקום שאחרים לא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בדיעבד, לא יכלו האיטלקים לתכנן מזג אוויר מתאים יותר כדי להדגיש שחור על גבי אספלט את היתרון הבטיחותי של הקטנוע המפורסם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוליה החדשה בשושלת

ה-MP3 "הומצא" ב-2006. זה לא שאף אחד לא חשב או ניסה את זה קודם, אבל פיאג'ו השכילו לשלב ראשונים בין אופנוע למכונית הכי טוב שאפשר והביאו לעולם את ה-MP3, קטנוע בעל שלושה גלגלים, שניים מלפנים ואחד מאחור. התוצאה, אחיזת כביש נפלאה של מכונית מבלי להתפשר על תחושת החופש והפרקטיות של אופנוע. Dynamic Stability הגדירו זאת האיטלקים הגאים, כמעט דבר והיפוכו על פי חוקי הפיסיקה הדו-גלגלית. ב-2007 הם הגדילו את נפח המנוע ל-400 סמ"ק וב-2009 הם חיברו אותו לחשמל הביתי וחשפו את ה-MP3 ההיברידי. עכשיו, עם תחילת שנת 2011 חושפים האיטלקים מטוסקנה את הגרסה הרביעית של הז'אנר - MP3 YOURBAN, אותו קטנוע בתצורת שלושה גלגלים אבל מותאם יותר לעיר ומכאן משחק המילים בשם, שילוב של סביבה עירונית (urban) ושלך (your).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עם תחילת שנת 2011 חושפים האיטלקים מטוסקנה את הגרסה הרביעית של הז'אנר - MP3 YOURBAN, אותו קטנוע בתצורת שלושה גלגלים אבל מותאם יותר לעיר ומכאן משחק המילים בשם, שילוב של סביבה עירונית/מערכת וואלה!, צילום מסך

לרדת בגדול

הבשורה של ה-MP3 YOURBAN מתבטאת במשקל החדש ובעיצוב המחודש; לא פחות מ-27 ק"ג הצליחו מהנדסי פיאג'ו להשיל מהדגם הרגיל, חלקם בסיוע עיצוב חדש וחלקם בהורדת מכלולים. ה-3MP YOURBAN מגיע בשלוש גרסאות - ERL, NRL ו-LT ושני מנועים בעלי הזרקה אלקטרונית - 125 סמ"ק (15 כוחות סוס) ו-300 (22.4 כ"ס). הגרסה הבכירה, ה-ERL שוקלת 12 ק"ג יותר (206 ק"ג סה"כ) מגרסת ה-NRL (194 ק"ג) שקלילה כאמור ב-27 ק"ג תמימים מה-3MP הרגיל. הדיאטה החריפה בדגם ה- NRL הושגה הודות לוויתור על מערכת נעילת המתלים הקדמית (non roll lock).

מערכת נעילת המתלים מאפשרת לעמוד במצב סטטי עם הקטנוע מבלי להוריד רגליים (סופר יעיל בעיקר ברמזורים) ולכן בגרסה נטולת הנעילה הוסיפו רגלית-צד לטובת העמדה נוחה ומהירה שלו. שאר 15 הק"ג הנוספים שקוזזו בשתי הגרסאות, הושגו הודות לקיצוץ האורך (2,040 מ"מ סה"כ) כשבסיס הגלגלים הנוכחי (1,440 מ"מ) קצר ב-5 סנטימטרים מאחיו הגדול. התוצאה המעשית היא קומפקטיות ותוצאה הוויזואלית היא חיטוב. למעשה, האיטלקים הצליחו לשלב במראה ובהתנהגות בין הזריזות והדינאמיקה של הבוורלי הפופולארי שלהם לבין הבטיחות והטכנולוגיה של ה- MP3 הרגיל. החלק האחורי של ה-MP3 YOURBAN זכה להיפטר מדלת תא המטען האחורית שהובילה אל החלל שמתחת למושב וקיבל במקומה זנב אחורי קצר ומחודד ומלפנים נוסף אפון קטן בקצה הפרונט ומגיני בוץ מעוצבים בצדדים שתורמים אף הם למראה המעודכן.

עוד תוספת יעילה הן זוג רגליות נשלפות לטובת רגלי הנוסע שמאחור ולוח המחוונים אלגנטי ומספק אינפורמציה מלאה לגבי כל הפרמטרים הדרושים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החלק האחורי של ה-MP3 YOURBAN זכה להיפטר מדלת תא המטען האחורית שהובילה אל החלל שמתחת למושב וקיבל במקומה זנב אחורי קצר ומחודד ומלפנים נוסף אפון קטן בקצה הפרונט ומגיני בוץ מעוצבים בצדדים שתורמים אף הם למראה המעודכן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קאן חלק

נחזור אל סיפור הגשם והרכיבה; לפני שהאיטלקים החליטו אם רוכבים או לא, כבר היינו על הכלים עם אצבע על הסטרטר החשמלי. לא באנו עד לקאן כדי לא לרכב. לעיתונאים האירופאים זאת שעת טיסה מהבית, אבל לנו זה מסע של כמעט יום לכל כיוון, אז רטוב וחלק או לא, לבשנו חליפות סערה ויצאנו לדרך. היציאה לכיוון השדרה הראשית של עיירת החוף הזוהרת נעשית בהיסוס מה, השילוב של גשם, קטנוע וה"אדיבות" הידועה של הנהגים הצרפתים הם מתכון לאסון, אבל מהר מאוד מתבררים שני דברים; האופי של הנהגים בקאן סבלני מאוד וקטנוע עם שני גלגלים מלפנים לא מתרגש מכלום. אוסף הפיתולים לאורך הריביירה נספג בקלילות מתחת לגומי של ה-MP3 YOURBAN שמציג מלפנים שני חישוקי סגסוגת 13 אינטש ואחד בקוטר 14'' מאחור.

למרות שמדובר במנוע של 300 סמ"ק בלבד, המשקל המופחת מצליח לבוא לידי ביטוי בתאוצות זריזות בעוד שהמידות הקומפקטיות מגבירות עוד יותר את תחושת ההיגוי והשליטה הקלה בכלי. וזאת בדיוק הייתה כוונת המשורר - היורבן מיועד להגיע לשני קהלי יעד חדשים, מנהלים צעירים ונשים. המידות והמשקל מאפשרים ניידות וזריזות משופרים בסבך התנועה העירונית בעוד שהביטחון שהכלי משרה על רוכביו אמור לגרום גם לנשים מהוססות לשים את הפחדים בצד ולהצטרף לחגיגת הרכיבה והפרקטיקה המובילית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המידות והמשקל מאפשרים ניידות וזריזות משופרים בסבך התנועה העירונית בעוד שהביטחון שהכלי משרה על רוכביו אמור לגרום גם לנשים מהוססות לשים את הפחדים בצד ולהצטרף לחגיגת הרכיבה והפרקטיקה המובילית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

וכאן עוד יותר חלק

גם היום השני לא מאיר פניו והגשם שהפסיק לשעה קלה לפנות בוקר מתחדש במלוא עוזו. שוב אנחנו בתוך חליפות הסערה ושוב יוצאים לדרך כשהפעם גם חייבים להביא תמונות. את הצלמים שמצטרפים אלינו לא מעניין מצב האספלט והם לוקחים אותנו לפינות האפילות ביותר של האזור והעיקר שיהיה מה להראות בבית.

פנייה חדה בירידה מפותלת על שני גלגלים וכביש חלק יכולה להיות מביכה מאוד בלשון המעטה אבל כששני הגלגלים הקדמיים של ה-MP3 YOURBAN פוגשים את הסיטואציה הזאת הם אפילו לא מצייצים. גם האחורי לא מתרגש או מחליק ומסשן לסשן הביטחון והאמונה בכלי עולים והחבר'ה מתחילים להדק את הפנייה עוד ועוד, מהר יותר ויותר. כמו שכתבנו בתחילה, אנשי פיאג'ו שאולי פחדו בתחילה מההשלכות של מזג האוויר לא יכלו ליהנות מכך יותר - בתנאים הקשים ביותר מוכיח ה-MP3 YOURBAN את העליונות הבטיחותית שלו על פני קטנועים רגילים.

עוזבים את הפנייה וממשיכים לרכב לאורך החוף וכשמגיעים לישורת ארוכה אפשר סוף סוף לכופף את פרק יד ימין כדי לבדוק את התאוצות וזמינות הכוח של הכלי. אז בסדר, לא מדובר אמנם בסוזוקי היאבוסה או 750R, אבל המהירות הסופית עוברת בקלות למספרים תלת ספרתיים והשילוב המוצלח של המנוע עם התמסורת האוטומטית (ווריאטור) מספק כוח זמין ותגובת מצערת מידית לכל בקשה. ניסיון לבדוק את כושר המתלים נכשל בעיקר הודות לחוצפה של הצרפתים שמתעקשים לסלול כבישים בלי מהמורות ואפילו מקפידים ביהירותם על גובה אפס של מכסי מערכת הביוב עם פני הכביש. איזו עזות מצח ושחצנות לשמה! אז אמנם לא הצלחנו לאתגר את הכלי בכבישים מדמי מע"צ אבל בסך הכל תחושות הישיבה על המושב הרחב והמפנק והרכיבה על הכלי טובים מאוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פנייה חדה בירידה מפותלת על שני גלגלים וכביש חלק יכולה להיות מביכה מאוד בלשון המעטה אבל כששני הגלגלים הקדמיים של ה-MP3 YOURBAN פוגשים את הסיטואציה הזאת הם אפילו לא מצייצים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתי כאן?

ה-MP3 YOURBAN לא נולד כדי לספק ריגושים מוטורים או לנצח מרוצי דראג, אלא לספק כלי תחבורה יעיל, זריז ועיקר בטוח מאוד בסביבה העירונית והרושם הראשוני מרכיבת הבכורה שכל המטרות מושגות במלואן; תא המטען שמתחת למושב מאפשר לאחסן שתי קסדות שלושת רבעי או קסדה שלמה פלוס עוד קצת מקום ואפילו מרווח הרגליים שופר במעט למרות הקיצוץ באורך.

תחילת שיווקו של הכלי החדש בעולם מתוכננת לאפריל, אולם חברת עופר אבניר, יבואנית פיאג'ו בישראל עדין לא הודיעה אם, מתי ובכמה תימכר הגרסה החדשה. מחירו של ה- MP3 YOURBAN בחו"ל נע בין 3,900 יורול-4,600 כאלה ועד ל-6,000 בגרסת הLT- (גרסה רחבה שלא מצריכה באירופה רישיון רכיבה). כנראה שמחירו בארץ של ה-3MP YOURBAN לא יהיה זול אם בכלל מהדגם הקיים שאגב ממשיך להיות מיוצר ולהימכר במקביל (83,000 יחידות עד כה ב-40 מדינות) אבל מה שבטוח זה שהוא ימשיך להיות הקטנוע הכי בטוח ומיוחד שיש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיין לא ידוע כמה יעלה בישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

  • עוד באותו נושא:
  • פיאג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully