וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת ז'נבה: יגואר XKR-S

24.2.2011 / 11:30

יגואר תפתח בתערוכת ז'נבה את חגיגות היובל ל-E טייפ המיתולוגית ובנוסף תשיק מהדורה סופר קרבית למכונית הקופה XKR

יגואר חוגגת השנה יובל שנים ל-E טייפ המיתולוגית שספק אם דגם אחר מודרני שלה יצליח להעפיל לרמתה. לציון המאורע תשתמש היצרנית הבריטית (שבבעלות טאטא ההודית) בתערוכת ז'נבה כדי לפתוח את החגיגות הרשמיות שלה שתמשכנה כל השנה. למעשה, ז'נבה שימשה לפני 50 שנים בדיוק ככר השקתה של ה-E טייפ.

אלא שחגיגות העבר הן עניין יפה וחשוב, אך לא פחות חשוב לדאוג לעתיד הן מבחינה שיווקית והן תדמיתית. עם ה-XKR-S החדשה היא בעיקר מכוונת למטרה השנייה, כי כמה אנשים ירצו כבר לרכוש גרסה קיצונית למכונית הקופה הספורטיבית שתטרוף כל פיסת אספלט חשוף בתמורה לכ-90 אלף פאונד. את המטרה הראשונה ישיג דגם בסיס חדש שימלא את מקומה של ה-X טייפ כמתמודדת מול אודי A4, ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס E קלאס.

עם מנוע ה-V8 המוגדש על שלה, תגיע ה-XKR לבימות תערוכת ז'נבה כדי לשכנע את מעריצי המותג כי המעבר לידיים הודיות עשה לה רק טוב, וכדי לתמרץ כל לקוח פוטנציאלי לרכוש אותה. כדי לבדלה משאר גרסאות הדגם, היא מקבל את הסיומת S לשמה, המגבה שלל מכלולים משופרים שנוספו לה ובראשם חיזוק המנוע.

יחידת ה-5.0 ל' V8 מפיקה 542 כ"ס ומומנט של 69.4 קג"מ המטיסים אותה ל-300 קמ"ש עגולים לא לפני שעברנו קודם ב-100 קמ"ש אחרי 4.2 שניות מהאור הירוק. היא אמנם תשאיר אחריה 300 גק"מ CO2 ולא מעט ליטרים של דלק יתאדו לחלל האוויר, אולם צריך לקחת בחשבון שעד לא מזמן מנועים כאלה היו מפיקים זיהום גבוה בהרבה. חצי נחמה.

מנוע בריא אינו מספיק אם הגוף אינו יכול להתמודד איתו, ולכאן מביאה יגואר את ניסיונה הרב בכיול שלדת האלומיניום הקלה. יחד עם מתלים תואמים, תוכננה ה-XKR-S לתקוף פניות תוך נעיצה טפריה באספלט ככל הניתן ביחס למהירות כאשר לרשות הנהג מערכת אדפטיבית ממוחשבת עימה הוא יכול לקבוע עד כמה היא בכל זאת תהיה נוחה. עוד מקבלת ה-XKR-S עיצוב מובחן וייחודי בעל מאפיינים אווירודינמיים שישלימו את התמונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עושים כבוד ל-E טייפ שהושקה בתערוכת ז'נבה לפני 50 שנים בדיוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully