וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מאזדה נתבעת בגלל חגורת בטיחות

ירון אדרי

26.2.2011 / 10:11

בית המשפט העליון בארה"ב אישר תביעה נגד מאזדה על כך שבחרה להשתמש בחגורת מותן במקום חגורת בטיחות מלאה וגרמה למותה של אישה בתאונה

האם חגורת הבטיחות למותניים בלבד תפתח גל חדש של תביעות בארה"ב? בית המשפט העליון אישר את תביעתה של משפחה אמריקנית נגד מאזדה על כך שלא התקינה חגורת בטיחות מלאה (מותן וכתף) במכונית מתוצרתה, כך מפרסם ה'ניו יורק טיימס'. התביעה הוגשה בעקבות מותה של אם המשפחה בתאונה חזיתית למרות שחגרה. בכך, הופך בית המשפט העליון החלטה שניתנה בבית המשפט של קליפורניה.

התאונה ארעה באוגוסט 2002. בני המשפחה נסעו במיניוואן מאזדה משנת 1993 שלהם כשכולם חגורים, כולל ת'נה וויליאמסון שישבה במרכז המושב האחורי והשתמשה בחגורת המותן. וויליאמסון כאמור נהרגה בתאונה בעוד בעלה וביתה ניצלו. בתביעתם, טוענת המשפחה כי מאזדה צריכה הייתה להתקין חגורה מלאה לכל הנוסעים למרות שבאותה תקופה לא חייבו זאת התקנות.

דובר מאזדה בארה"ב מסר כי היצרנית מצרה על החלטת בית המשפט היות ורכביה תאמו את תקנות הבטיחות של אותן השנים. בכתב ההגנה מציינת היצרנית היפנית פסק דין של בית המשפט העליון משנת 2000 בו נדחתה תביעה דומה כנגד הונדה על אי התקנת כריות אוויר. בשני המקרים ניתנה ההכרעה על ידי אותו השופט, סטיבן ג. ברייר, שאף הסביר את החלטותיו המנוגדות. לדבריו, מטרותיהן השונות של רשויות הבטיחות בתקינתן את כל אחד מהמקרים, מחייבות פסיקה שונה.

מאזדה מציינת כי היא לומדת את המקרה וכי היא תגן על בטיחות רכביה מכל השנים בכל תוקף היות ולכאורה תאמו את תנאי הסף של הרשויות. בשל התקדים המשפטי ובמידה ואכן יחייב בית המשפט את מאזדה בפיצוי בסכום גבוה, יתכן כי גל של תביעות דומות יחל לשטוף את ארה"ב.

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully