וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספייקר ההולנדית נמכרת

ירון אדרי

27.2.2011 / 8:31

היצרנית האקזוטית ספייקר מוכרת את חטיבת מכוניות הספורט-יוקרה שלה לסדנת הרכב הבריטית CPP. העסקה אינה כוללת את סאאב

חטיבת המכונית של ספייקר עומדת למכירה, כך בהודעה רשמית שהוציאה היום החברה. יצרנית מכוניות הספורט היוקרתיות מהולנד חתמה על מסמך הבנות עם סדנת הרכב הבריטית 'CPP גלובל הולדינג', המתמחה בייצור רכיבים עבור יצרניות פרימיום ובין השאר מייצרת עבור ספייקר שלדות ורכיבי מרכב. סכום העסקה 32 מיליון יורו, 15 מיליון במזומן בעת הרכישה ו-17 מיליון בתשלומים לשש השנים הבאות.

ספייקר לא הצליחה להתרומם עסקית מאז הוקמה בשנת 2000, וגם הרפתקאת הפורמולה 1 שלה הסתיימה מהר מאוד. לפני כשנה, שמה שוב עלה לכותרות לאחר שהביעה נכונות לרכוש את סאאב מג'נרל מוטורס ולבסוף היא אכן עשתה זאת. על פי ההסכם המתגבש עסקת המכר אינה כוללת את סאאב מה שיאפשר לחברה להשקיע בהמשך הבראת המותג השוודי.

אלא שלעסקה המתגבשת יש גם כיוון מפוקפק. CPP נמצאת בבעלות בנק 'סנוראס' בליטא, שבעל השליטה בו הוא האוליגארך הרוסי ולדימיר אנטונוב לו היו עד לא מזמן 29.9 אחוזים ממניות ספייקר, גם כן דרך אותו הבנק. בעקבות ארגוני פשע אליהם נקשר לכאורה שמו של אנטונוב, לא הסכימה GM למכור את סאאב לספייקר, מה שהוביל את הבעלים ויקטור מולר לקנות את חלקו של הרוסי. התנאי הראשי שהעמידו האמריקנים הוא ניתוק מוחלט של אנטונוב מספייקר לפחות עד שנת 2016 וכעת כאמור, הוא רוכש את חטיבת המכוניות שלה.

בצעד מעט מתוזמן היטב, בסאאב חוגגים בימים אלה שנה למה שהם מכנים לידת המותג מחדש. לרגל המאורע נעצר היום (חמישי) פס הייצור כדי לאפשר ל-4,000 העובדים לחגוג כראוי היות ולפני שנה בדיוק כבר היו בדרכם ללשכת האבטלה. את החגיגות הוביל מולר בעצמו המכהן כנשיא החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully