וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל חושפת את זפירה

27.2.2011 / 10:26

אופל תחשוף בתערוכת ז'נבה את הדור החדש למיניוואן הקומפקטי זפירה. ברקע, מכונית קבריולה חדשה מבוססת אסטרה

אופל חשפה תמונות ראשונות לזפירה טורר-קונספט עליה דיווחנו לאחרונה, ומי שתוצג רשמית בתערוכת הרכב בז'נבה לצידן של מכוניות רעיוניות נוספות של החברה. המיניוואן המהפכני שהיה חלוץ בדורו בקבוצה וראשון היה להצטייד ברצפה שטוחה לחלוטין עם קיפול המושבים בשורה השלישית לפני 12 שנים אמנם יושק כקונספט, אך ייושם אל רצפת הייצור זמן לא רב לאחר מכן.

הזפירה החדשה תמשיך את מסורת השימושיות הוורסטילית שהוכרזה ב-1999 תחת הכותר FLEX 7, המאפשרת ניצול מקסימלי של נפח הנשיאה. לדברי אופל, לא רק שהמרווח הפנימי גדול יותר, אלא תצורת ההושבה מאפשרת פיצול והפרדה בין שני מושבים והענקת שטח מחייה עשיר יותר לכל שבעת הנוסעים. לא ידועים כרגע מידותיה, האם צמחו או פחתו בחלק מהסעיפים, אך ככל הנראה יורגש השיפור בשטח שבין שלוש השורות (מסילות הזזה מסורתיות) כשבנוסף חיפוי של גג פנורמי מלא מקרין אור אמביינט טבעי אל החלל.

בחזיתה של הזפירה ישכנו מנועי בנזין ודיזל, אולם בשלב ההשקה תאוכלס המכונית עם מנוע 1.4 ל' טורבו לו כ-140 כ"ס, בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה או עם תמסורת ידנית שלבטח תמצא חן בקרב הקהל האירופי שמעדיף אותן בשידוך אל מנועים לוגמי סולר. זאת ועוד, מגוון של אמצעי מולטימדיה יעמדו לרשות הנוסעים כמו חיבורים לסמארטפונים, שקעי USB, צגים מרובים ועוד.

מיובאנית אופל לישראל קבוצת שלמה סיקסט, נמסר לוואלה! רכב כי שוקלים בחיוב את ייבוא הזפירה טורר לישראל במהלך שנת 2012.

לא רק מיניוואנים משפחתיים עממיים מרחיבים את שורותיה של אופל השנה, גם בחטיבה הספורטיבית אין רגע דל. בימים האחרונים הודיעה אופל כי בכוונתה לייצר מכונית GT פתוחת גג חדשה הנשענת על מכלליה של אופל אסטרה החדשה. המכונית תשאב חלק מרכזי ממרכיביה ישירות מדגמי הקצה של אופל – האינסיגניה טורבו למשל וכן מהאסטרה GTC והאחות הקטנה קורסה OPC. מנכ"ל אופל ניק ריילי מספר כי הקבריולה היא תוספת צעירה וחיונית למותג המתחדש. "הקבריולה תבסס עצמה כאבולוציה למכוניות הקבריולה והקופה שהיו לנו בעבר. עם עיצוב זורם והרמוני היא טומנת בחובה המון הבטחות".

הקבריולה פותחה במסגרת פרויקט שיקום שעלותו כ-11 מיליארד יורו שתחילתו אשתקד. אופל מביעה אמון רב במוצריה החדשים ומבחינה כי הביקוש להם ערני אל מול המתחרים מבית ומחוצה לו, בעיקר מצרפת כמובן. האסטרה אגב לא תהיה לבד השנה בקבוצת הקבריולה העממית, היות ופולקסווגן החזירה לאחרונה לחיים את הגולף הפתוחה לאחר עשר שנות היעדרות. קיץ חם בגרמניה?

אופל זפירה. אתר יצרן
אופל זפירה/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully