וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו גלגלי: יש רישיון? לא צריך תיאוריה

ירון אדרי

27.2.2011 / 14:22

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה: מבקשי רישיון דו גלגלי שברשותם רישיון נהיגה ברכב, לא יתבקשו לעבור שוב את מבחן התיאוריה

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ כרמל שאמה הכהן אישרה היום (ראשון) את מתן הפטור ממבחן עיוני למבקשים להוציא רישיון נהיגה על כלי רכב דו גלגלי, למי שיש ברשותו רישיון נהיגה מדרגה B לפחות (פרטי מסחרי עד 4 טון). עוד אישרה הוועדה כי הפטור מחלק המבחן המעשי הבוחן את מבקשי הרישיון - נהיגה בדרך (מבחן שליטה), ימשיך לחול כבעבר על מי שיש לו רישיון לדרגה B שלוש שנים לפחות. תקנה זה תקפה למבקשי רישיון נהיגה מדרגה 2A (אופנוע עד 125 סמ"ק) בלבד.

לדברי כהן השאמה מדובר בתיקון עוול היות ומבקשי רישיון הדו גלגלי התבקשו עד כה להבחן בתיאוריה על אותם תמרורים וחוקי נהיגה שהם כבר מכירים ונבחנו עליהם בעת שביקשו רישיון נהיגה ברכב. "אישור הפטור מהתיאוריה היום בוועדה הוא המנה הראשונה בתהליך תיקון עיוותים בענף הדו גלגלי", כך לדברי שאמה הכהן. עוד הוא מוסר כי "המנה העיקרית היא הפחתת תעריפי ביטוח החובה לרמות ברות השגה לרוכבים".

ניסים בנימין, יו"ר מטה המאבק הפועל גם במישור הרחב של קבלת לגיטימציה ממלכתית לענף הדו גלגלי בישראל, ציין כי שינויי התקנות הקיימות מתקנות עוול של שנים בו כל רוכב אופנוע שביקש לקבל רשיון לדרגה גבוהה יותר היה מחוייב במבחן עיוני. "לא חכם ולא יעיל לבקש מבחן עיוני כשעוברים מדרגה לדרגה. אין צורך בתיאוריה נוספת שכן התמרורים וכללי הנהיגה הם אותם כללים", כך לדבריו. נציין כי פרט לתפקידו כיו"ר ועדת הכלכלה, מכהן שאמה הכהן גם כיו"ר שדולת רוכבי הדו גלגלי בפעילות משותפת עם מטה המאבק. על פי הצפוי, התקנות החדשות תכנסנה לתוקפן ב-1 באפריל עם עם פרסומן ברשומות.

עוד אישרה היום ועדת הכלכלה תיקונים נוספים לתקנות הקובעים כי נהגי אוטובוסים זעירים יורשו לעקוף רכב עוקף (לנסוע בנתיב השלישי משמאל בכביש). כמו כן נקבע כי מי שאושרה לו דחייה בביצוע השתלמות רענון נהיגה יקבל רישיון תקף לשנתיים בלבד בכל פעם, במקום לרישיון שתקף לעשר שנים. זאת על מנת שניתן יהיה לאתרו בקלות יתרה ולחייבו לבצע את הקורס. עוד נקבע כי נהגים אשר ימירו רישיון נהיגה מחו"ל עם ותק של פחות משנתיים יחויבו גם הם לעבור קורס רענון נהיגה. נהגים כאלה שיידחו את הקורס יחודש רישיונם לשבע שנים בלבד, במקום לעשר שנים. תקנה זו תיכנס לתוקפה 60 יום לאחר פרסומה ברשומות.

כמו כן קיבלה רשות הרישוי סמכות לבטל רישיונות נהיגה קבועים למי שאינם תושבי ישראל או שאין להם אשרת שהייה בישראל בתוקף. במשרד התחבורה הסבירו כי הדבר נועד למנוע מצב שמי שאין לו אישור שהייה בישראל משתמש ברישיון נהיגה שהונפק לו לעשר שנים, כתעודת זהות. במשרד התחבורה הסבירו כי הרישיון נלקח רק בעקבות פניות ובקשות שמתקבלות ברשות הרישוי, בעיקר מצד גורמי ביטחון.

הוועדה אישרה תיקונים נוספים, בהם איסור על מי שאינו תושב ישראל ללמוד נהיגה. כמו כן נקבע כי מורי הנהיגה יידרשו לוודא שמי שמבקש ללמוד נהיגה הוא תושב ישראל, וייאסר עליהם ללמד מי שאינו תושב. במשרד התחבורה הבהירה כי בכוונתם להקל על מורי הנהיגה, כך שמי שאינו תושב לא יוכל לגשת למבחן העיוני ולהוציא בקשה לקבלת רישיון.

עוד אישרה הוועדה לקבוע חובה לפיה מונה של מונית יותקן במרכז לוח השעונים ברכב, באופן שהצג יהיה גלוי לעיני הנוסעים. במשרד התחבורה הסבירו כי אם הצג של המונה אינו גלוי הנוסע איננו יכול לוודא כי המונה מופעל באופן מתאים לנתוני הנסיעה. תקנה זו תיכנס לתוקפה 90 יום לאחר יום הפרסום ברשומות, על מנת לאפשר לנהגי המוניות להיערך ולבצע אותה כנדרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully