וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל אסטרה משחקת ב-360

3.3.2011 / 12:20

סדנת EDS מוטורספורט מגרמניה הכינה עבור אופל אסטרה חבילת ביצועים עם 360 כ"ס. אטרקציות לכל המשפחה

לפני הרבה מאוד שנים, אופל אסטרה הייתה מכונית מבוקשת בקרב שוחרי השיפורים בישראל. גרסאות ה-GSI להן כ-150 כ"ס עמדו בקו אחד עם מכוניות מושחזות, בין אם מקורן מצרפת או מיפן, וגירדו לעתים מעל 300 כ"ס. סדנאות הרכב המקומיות שעדיין היו בחיתוליהן, הצליחו להתאימן למגוון של מערכות טכנולוגיות, שכן המכונית נבנתה היטב. אבל חלק מהן פשוט לא עמדו בעומסים שהצטברו על המכללים ונכנעו בטרם-עת.

באירופה בכל אופן העניינים כסדרם. מבחינתם, האסטרה חייה ונושמת באופן שוטף ועם תמיכה עשירה של משפרים. סדנאות המתמקצעות בה ממשיכות לתחזק ולעדכן עם סטים מצויינים, והנה כעת מגיעה סדנת EDS הגרמנית ולוקחת את גרסת הטורבו 180 כ"ס ומחוללת בה מהפכות. מישהו מתנגד לתוספת של עוד עדר סוסים דומה על פני הסטנדרט?

מלאכת הסדנה החלה עם מערך רכיבים די זולים בהשוואה לסדנאות אחרות, הנאמדים בסך כולל של כ-5,000 יורו (25 אלף שקלים לערך). השלב הראשון החל עם מגדש הטורבו שהוחלף באחד מסדרות גארט GT28 שאמנם מעט יותר גדול וכבד, אולם בתמורה מעניק יותר כוח למנוע. במספרים על הנייר? 360 כ"ס – פי 2. בהמשך הותאמה יחידת ה-1.6 ל' לסעפות יניקה ופליטה מורחבות, מחשב ניהול המנוע עבר כיול מחדש (כמובן), המזרקים הוגדלו והותקן דיפרנציאל מוגבל החלקה.

שיא המומנט מזנק ל-49.1 קג"מ המתקבלים ב-1,900 סל"ד. השידוך הוא לתיבה ידנית לה שישה יחסי העברה ובסדנה טוענים שהמכונית מסוגלת להאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-6 שניות ועד למהירות מרבית מבוקרת אלקטרונית של 250 קמ"ש. את החששות מבלימה רפויה מפיגים בסדנה עם דיסקים מחורצים וקאליפרים תואמים יחד עם מערכת מתלים ספורטיבית וצמיגים בקוטר 235/35/20.

העיצוב החיצוני - הדק שבחבילה המוצעת, נותר מינימלי למי שמעדיף כוח דיסקרטי על פני דאווין גלוי; מעט השחרות של השבכה, חצאיות צד, פגושים גדולים וסטיקרים של החברות שתרמו לחבילה. מישהו עוד חושב על גרסאות OPC?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully