וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת ז'נבה: אודי, סיאט, סקודה, פולקסווגן, למבורגיני, בנטלי, בוגטי

ירון אדרי

1.3.2011 / 11:28

קונצרן הרכב פולקסווגן ממשיך בתוכניותיו להיות הגדול בעולם. את תערוכת ז'נבה מנצלים מותגיו כדי לרמוז לנו על העתיד הקרוב

קובי ליאני

צילום וידאו ועריכה: קובי ליאני
צילום סטילס: קובי ליאני, יצרן

אודי

בזמן שכל מותגי היוקרה מחזקים את מעמדם בסגמנט המכוניות הקומפקטיות, אודי עושה צעד קדימה ומשדכת לנציגתה בקטגוריה זו ה-A3, תא מטען. גרסת הסדאן עדיין מוגדרת כקונספט, אולם כפי שזה נראה היא תגיע מהר מאוד לפס הייצור עבור מי שגם צריך בגאז' במכונית המשפחתית שלו. ועד כמה שזה תלוי באודי, לא רחוק היום שתוצענה גם גרסאות הנעה כפולה קוואטרו ומנועים מחוזקים בחסות חטיבות S ו-RS. אגב RS3, לגרסה הסדרתית יש 335 כ"ס.

קצת יותר עכשווית היא מכונית הסלון A6 בדורה החדש. עבודה קשה לפניה מול מרצדס E קלאס וב.מ.וו סדרה 5 המוערכות ולמאבק היא מביאה את כל מה שהיא יכולה. על שלדת אלומיניום הותאמו רכיבים מה-A8 כאשר מנועי בנזין ודיזל יוציאו הספקים של בין 180 ל-300 כ"ס. לא פחות חשובה היא הגרסה ההיברידית שתוצג בהמשך לה הספק משולב של 245 כ"ס.

בצד הספורטיבי מקצועני עומדת נציגת אודי למירוץ 24 השעות של לה מאן שמכונה R18. לראשונה, זונחת אודי את המרכב הפתוח לטובת חיפוי מלא לנהג שישמור אותו מפני הגשם והקור ויעניק יתרונות בסעיפי האווירודינמיקה. ה-R18 תתמודד בחודש יוני מול יריבתה העיקרית פיג'ו שאף היא הציגה מכונית חדשה, כדי לנסות ולהעניק לאודי אליפות עשירית במירוץ מסורתי זה. יש לה מנוע V6 טורבו דיזל TDI חדש שאמור לעזור לה יותר ממנוע ה-V10 הקודם.

גם טכנולוגיות לא חסר לאודי ושוב היא מציגה את ה-TT שלא צריכה נהג כדי להגיע מכאן לשם. על פי החברה, פיתוח הטכנולוגיה ימשיך ובעתיד יגיע גם לכלי הרכב הסדרתיים.

סיאט

משום מה זה תמיד נראה כאילו בסיאט משקיעים פחות. מסמר הערב הספרדי הוא רכב הפנאי הקומפקטי IBX קונספט ואפילו התמונות הראשונות שלו שנחשפו נראות כאילו לגרפיקאים היו רק דקות ספורות לעבד אותן ומזל שהצלחנו לצלם אותו "לייב". הוא מגיע בהמשך לקונספט IBE שהוצגה בתערוכות קודמות כסולל הדרך לקו העיצוב בדורות הבאים של מכוניות המותג.

ה-IBX מציג מידות קומפקטיות מאוד במרכב שלוש דלתות. עם 4.26 מ' לאורך, 1.8 מ' לרוחב ו-1.62 מ' לגובה, הוא קטן אפילו מפולקסווגן טיגואן. האם הכוונת של סיאט מתמקדת בנישה שיצר ניסאן ג'וק? טכנולוגית תאורת LED נמצאת בכל פינה כדי להדגיש את המתאר וגם כי הגיע הזמן שגם סיאט תקבל אותה.

המציאות מחייבת את הקונספט להטמיעה בקירבה גם טכנולוגיות אקולוגיות. זאת היא עושה באמצעות יחידה היברידית הכוללת מנוע חשמלי ומנוע הבעירה המסוגלים לעבוד כל אחד בנפרד בהתאם לתנאים או יחדיו. נתונים מדוייקים לא נמסרו פרט לכך שערכת הסוללות אוגרת אנרגיה המספיקה ל-45 ק"מ של נסיעה נקייה ובסך הכל הוא צורך 34.5 ק"מ לליטר ופולט פחות מ-70 גק"מ CO2. קצת יותר מציאותיים הם מנועי ה-TDI וה-TSI (טורבו דיזל וטורבו בנזין בהתאמה) שיגיעו לגרסה הסדרתית יחד עם אפשרות להנעה קדמית או כפולה.

הנעה כפולה מקבל לראשונה גם המיניוואן אלהאמברה, אחיו התאום של פולקסווגן טוראן. משודך לו מנוע ה-2.0 ל' TDI המפיק 140 כ"ס כאשר לתיבת ההילוכים הידנית שישה יחסי העברה. שיווקו יחל באירופה בקיץ הקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

סקודה

בכדי להמשיך את העלייה החדה במכירותיה בשנתיים האחרונות, סקודה חייבת להתחדש עבור השנים הבאות. זו הסיבה שבמרכז הבמה עומדת מכונית הקונספט ויז'ן D שמדגימה את קו העיצוב החדש שלה עם הסיסמה "הכח החדש של סקודה". יחד עם הקו החדש, סקודה משיקה גם רענון לסמל החץ המכונף שלה. אגב, מנהלי החברה הצ'כית הכריזו כי החל ב-2012, יציגו דגם חדש מידי חצי שנה.

סקודה ממשיכה עם המראה הסולידי והקונספט אינה מציגה חידושים מרחיקי לכת. החזית למשל נראית יותר כמו מתיחת פנים משמעותית מאשר עיצוב שונה לגמרי וקשה היה שלא לחשוב על סיאט לאון בדורה הראשון מלפני עשור בעת שמתבוננים על קווי המתאר שלה. יחד עם זאת, במעבר לייצור תקפיד סקודה לשמור על הייחוד העיצובי שלה שמצד אחד מציג נוכחות יוקרתית ומצד שני אינו יומרני כמו אודי למשל.

לסקודה יש המון עניין בספורט מוטורי בו היא עוסקת כבר 110 שנה. ב-2010 היא הוכתרה לאלופת סבב הראלי IRC עם הפאביה S2000 ולכבוד זה השיקה מהדורה בשם מונטה קרלו על שם מירוץ הראלי שבאופן מסורתי מזה 100 שנים פותח כל שנת מירוצים חדשה. אבל אל תצפו ליותר מידי כי פרט לצביעה הייחודית והג'אנטים יש לה מנועים רגילים עם הספקים שבמקסימום מגיעים ל-105 כ"ס.

פולקסווגן

נאמנה למסורת, תשומת לב רבה מקבלת בתערוכה הגולף קבריולה שחוזרת לחיים אחרי עשר שנות היעדרות. לייצורה נעזרת פולקסווגן בעיקר בגולף GTI והיא אף תקבל מנוע זהה בגרסת הקצה שלה. שאר המנועים, בנזין ודיזל, יציעו הספקים של בין 105 ל-140 כ"ס אליהם תשודכנה תיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות. הגג נפתח או נסגר ב-9.5 שניות.

רכב הפנאי טיגואן זוכה למתיחת פנים ראשונה כדי ליישר קו עם שאר מכוניות המותג. הוא ישווק עם מגוון מנועי בנזין ודיזל בשילוב הנעה קדמית או כפולה ואלינו יגיע ברבעון השלישי של השנה. עוג הוצגו גרסאות מאובזרות ומעודכנות לעוד דגמים של המותג.

אבל בלי קונספטים אי אפשר. תחת השם בולי קונספט מוצגת הגרסה המודרנית לסמבה באס הנוסטלגי וכהמשך למיקרובאס קונספט שהוצג ב-2001. הוא מציע מקום לשישה נוסעים בסידור הושבה 3+3 עם ממדים קומפקטיים של 2.62 מ' בבסיס הגלגלים, 3.99 באורך, 1.75 מ' ברוחב וגובה של 1.7 מ'. משקלו אגב 1,450 ק"ג לא קלים.

למשקל הנדיב אחראית בין השאר ערכת סוללות ליתיום-יון המזינה את 114 הסוסים במנוע החשמלי שמפיק בנוסף מומנט של 26.5 קג"מ. טווח הנסיעה המרבי התיאורטי נושק ל-300 ק"מ כשתאוצה ל-100 קמ"ש הינה 11.5 שניות והגבלה אלקטרונית מעמידה לרשות הנהג 140 קמ"ש מרביים.

קונספט נוסף מגיע תודות לחיבור בין המעצב הראשי בפולקסווגן וולטר דה סילבה לסדנת איטלדיזיין של ג'יאוג'יארו אותה רכש הקונצרן בשנה שעברה. הטקס (Tex) מציגה רעיון למכונית קומפקטית עתידית, אולי אפילו הדור הבא לגולף שייחשף בשנה הבאה. לרשותה יחידה היברידית בטכנולוגיית שקע-תקע הכוללת מנוע טורבו-בנזין 1.4 ל' לו 114 כ"ס ומנוע חשמלי כשביחד מאמיר ההספק ל-237 כ"ס והמומנט ל-40.7 קג"מ (6 שניות ל-100 קמ"ש, 221 קמ"ש מרביים).

עוד קונספט של איטלדיזיין הוא ה-GO!, דגם נוסף החולק רעיון ובסיס עם הטקס. במקרה זה, מדובר על מנוע חשמלי טהור בעל טווח נסיעה של 240 ק"מ. אורכו ארבעה מ' ובסיס הגלגלים נדיב מאוד לסגמנט של 2.69 מ' (דומה לפאסאט) כאשר הגובה מתעלה אף הוא מעל לסטנדרט כדי להעניק לנהג ולנוסעים הרגשה כאילו מדובר במיניוואן.

מותגי היוקרה והספורט

במרכז התצוגה הראוותנית, עומדת למבורגיני עם המחליפה המדוברת למורצ'ילאגו. האוונטאדור נחשפת סוף סוף באופן רשמי במלוא הדרה ומעניקה כיסוי לכל המידע שכבר חשפנו בפניכם - מנוע V12 6.5 ל' שמפיק 700 כ"ס ו-70.3 קג"מ, תיבה ייחודית עם שבעה הילוכים, מתלים שמגיעים היישר ממסלולי המירוצים ועוד.

שמה המלא של המכונית הוא אוונטאדור LP700-4. בהתאם למסורת מגיע השם מזירת השוורים בספרד כשהפעם מדובר בחיה הכי קשוחה שהייתה בסרגוסה, ואילו הספרות מציינות את הספק המנוע כאמור וכי מדובר בהנעה כפולה. תודות לטכנולוגיות חדשות (קרבון פולימר) משקלה עומד על 1,575 ק"ג כשרק 230 מהם שוקלות שלדת המונוקוק והמרכב. התוצאה לה מצפים הלקוחות היא 2.9 שניות ל-100 קמ"ש ו-350 קמ"ש מרביים.

תנו עוד מבט בתמונות לפני שנספר לכם כמה היא עולה. באירופה יוצמד לה תג מחיר של 255 אלף יורו שהם כ-1.3 מיליון שקלים לפני מסים, ובארה"ב היא תעלה 380 אלף דולרים. לישראל נראה שגם הלמבורגיני הזאת לא תזכה להגיע.

בוגטי ובנטלי לא מחדשות הרבה ועל כן אין גם מה להרחיב אודותיהן. רק נציין כי האחרונה מביאה לז'נבה את הקונטיננטל סופרספורט קבריולה שלאחרונה קבעה שיא מהירות על הקרח – 330.7 קמ"ש. זו הסיבה מדוע בנטלי תייצר מהדורה מיוחדת למכונית שתכלול את מנוע ה-W12 המפיק 631 כ"ס ואבזור מפה ועד הודעה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully