וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'נבה: פרארי בהצגה כפולה

1.3.2011 / 14:03

פרארי חושפת בתערוכת ז'נבה את הגרסה המהפכנית FF כפולת ההנעה שמאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות. למשפחה על טילים

קובי ליאני

צילום וידאו ועריכה: קובי ליאני
צילום סטילס: קובי ליאני

פראריFF , היורשת הרשמית לסקאלייטי 612, היא סיבה מספיק טובה להאמין שגם יצרניות העל הגדולות בעולם נכנעות לשיטות התכנון הפוקדות את תעשיית הרכב. היצרנית האיטלקית מצטרפת היום באופן רשמי לקולקציה של כפופות הגב היוקרתיות (ספורטבק-שוטינג ברייק) עם חשיפתה של כפולת ההנעה הראשונה בתולדותיה בתערוכת הרכב בז'נבה.

ה-FF עוצבה על ידי סדנת פינינפרינה האגדית, וזו מצויידת במרכב חריג לדגמי פרארי אך שימושי למדיי. בסיס הגלגלים עומד על כמעט 3 מ' ורוחבה 1.95 מ'. תא הנוסעים מצוייד בארבעה מושבים אמיתיים ובתא המטען נפח של 450 ל' במצב זקוף ועד 800 ל' בקיפול המושבים ובו אפשר לאחסן לא רק מקלות גולף, אלא כל מטען חיוני. הילדים במושבים האחוריים נהנים מאווירה של כמעט מוביל נוסעים, תודות למרווח נאה לרגליים וכן למערכת מולטימדיה היקפית (1,200 וואט) לה שמונה רמקולים ומסכיDVD .

למנוע הבנזין מרכזי-קדמי ב-FF נפח של 6.0 ל' ו-12 צילינדרים מהם מופקים 660 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-69.1 קג"מ החל מטווח של 6,000 סל"ד, כאשר 51.9 קג"מ זמינים כבר מתחום של 1,000 סל"ד בלבד. התיבה האוטומטית כפולת המצמד נשלפה ישירות מחטיבת המירוצים ומחלקת שבעה יחסי העברה. מערכת זו מורידה אל ההנעה הכפולה עוצמה שטרם נראתה כדוגמתה בפרארי בשנים האחרונות. את המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש מסיימת ה-FF בתום 3.7 שניות, ל-200 קמ"ש ב-11 שניות ומהירותה המרבית עומדת על 335 קמ"ש. פרארי אף טוענת לשיפור בצריכת הדלק באמצעות שכלול מספר מרכיבים במנוע כדי להשיג 6.4 ק"מ לליטר. הכל יחסי בחיים.

ה-FF תמצא את עצמה בקרוב במרכז הסערה, שעה שמעבר לכתף נושפות בעורפה מכוניות כמו אסטון מרטין ראפיד, פורשה פנמרה, מזרטי ואולי בעתיד גם בוגטי תחבור לאסופה המצומצמת. המחיר לה טרם נקבע, אך על פי המסורת סביר שלא יהיה תחרותי בשל כמות התפוקה שתהיה מוגבלת.

פרארי FF שוטינג ברייק תערוכת ז'נבה 2011. קובי ליאני
פרארי FF שוטינג ברייק תערוכת ז'נבה 2011/קובי ליאני

  • עוד באותו נושא:
  • פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully