וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו ספורט לכל המשפחה

1.3.2011 / 18:18

רנו מציגה בתערוכת ז'נבה את ה-R ספייס קונספט המהפכני המשלב מבנה מסוגנן עם תצורת מיניוואן משפחתי. ויש עוד הפתעות

קובי ליאני

צילום וידאו ועריכה: קובי ליאני
צילום סטילס: קובי ליאני, יצרן

לפני הרבה שנים לרנו היה רעיון מעניין, לא רע, אבל ביזארי, שעניינו לקחת מיניוואן גדול ולהפוך אותו לספורטיבי. לרכב הזה קראו אוונטיים ורנו גנזה אותו בתום שנתיים כושלות וכ-8,500 חתיכות. כעת, החברה מנסה לבסס רכב דומה על בסיס פלטפורמת המגאן הקומפקטית ולנסות לצעוד בקוויה של הסניק, אך עם צל דינאמי שיעניק לנהגים הרבה יותר אקשן מאחרי גלגל ההגה. קבלו את ה-R ספייס קונספט.

העיצוב שייך למוחו הקודח של לורנס ואן דן אקר, ראש מחלקת המעצבים של המותג הצרפתי ששוב מגדיר מבראשית ועל סמך הפרופיל של הדזיר קונספט, כיצד תראנה מכוניות העתיד של רנו. "רציתי לתת לאנשים תחושה שהמכונית מושכת אותם לנהיגה. מכונית עם שרירים, אפילו שהיא מקבוצת המיניוואנים", כך הוא מסביר. לטעמנו, אין ספק שה-R ספייס פורעת את הצ'ק השמן שוואן דן אקר משלשל לכיסו. מי שמורגלים לזוויות המשוננות של רנו בפרט בדופן של החרטום, ובתא הנוסעים זוכים לתמונה מפוארת. שני תחומים אלה אגב - הסגנון והידוק הפינות, עברו מהפכה משמעותית בשנים האחרונות בסעיפי האיכות והביצוע.

אבל אם דנן פה ברכב מסוג מיניוואן, בואו נראה עד כמה הוא עונה על הצרכים השימושיים שלנו. אורכה של המכונית הרעיונית 4.25 מ', הרוחב מרשים - 1.85 מ', גובהה כשל סופרמיני ממוצעת - 1.54 מ' ובסיס הגלגלים רחב יחסית (שורה שנייה מרווחת) ולו 2.77 מ'. משקלה הכללי של המכונית ללא נוסעים עומד על 1.3 טון.

נפח תא המטען אינו ידוע, אולם ברנו טוענים ל-27 מתגים באיזור התפעול של המושבים מאחור, מה שמתיר הרבה מאוד משחק על הטענת ציוד ואבטחת ילדים על פי תקני הבטיחות המחמירים בקרב רנו. את המנוע תקבל ה-R משיתוף הפעולה הגלובלי עם ניסאן; יחידת כוח בנפח 900 סמ"ק טורבו שלושה-צלינדרים, המפיקה הספק כשל מכונית עם מנוע 1.6 ל'. לסרן הקדמי נשלחים כ-110 כ"ס ו-16.9 קג"מ דרך תיבה אוטומטית כפולת מצמד (EDC) עם שישה הילוכים.

מהירותה המרבית של ה-R ספייס עומדת על כ-200 קמ"ש ול-100 קמ"ש היא מאיצה ב-11 שניות בלבד. צריכת הדלק הממוצעת תניב פחות מ-24 ק"מ לליטר ושימו לב לפליטת ה-CO2 הנמוכה המייצרת רק 95 גק"מ. נתונים אלה מושגים על ידי שילוב של מנגנון 'עצור וסע' (דור חדש) וטכנולוגיות המצננות את המנוע במהרה. ייצורה של הקונספט בפורמט הנוכחי עומד בסימן שאלה. שני דברים בכל זאת יגיעו לקוו הייצור: המנוע והמבנה העוטף. מה מרכב הראווה יישאר בסופו של יום עוד נותר לגלות לקראת 2012.

רנו R  קונספט. אתר יצרן
רנו R קונספט/אתר יצרן

קאפטור וחשמליות

עוד מביאה רנו לז'נבה שורה של כלי רכב חשמליים הנושאים את דגל הסביבה בחרטומם. בענף המסחריות עומדת הקנגו מקסי החשמלית עם טווח נסיעה של כ-170 ק"מ בין טעינות ואילו לשטח העירוני הקצתה רנו את הטוויזי הזעירה לצד הזואי המוכרת מאירועים קודמים. המיני האקולוגית החדשה ניחנת בממדים קומפקטיים עם רוחב צר ב-3 ס"מ מרכב אורבאני מותאם, ואורכה אינו עולה על זה של אופנוע. מערכת ההינע החשמלית שלה מספקת טווח נסיעה שנע בין 34 ל-72 מיילים (54 עד 115 ק"מ), בעוד משך טעינת הסוללות אורך כ-3 וחצי שעות בלבד משקע ביתי.

רכב שזוכה לחשיפה גדולה בתערוכה הוא הקאפטור קונספט מסגמנט הפנאי. בדומה לדזיר הרעיונית, הקאפטור ארוז בעיצוב מעוגל ושרירי הזורם עם כתפיו הרחבות אל דלת תא המטען ואל החישוקים הלא צנועים על צמיגיו. ישנה הערכה חצי מאומתת שרנו תחלץ מעיצובו דגם תאום לג'וק היפני של השותפה ניסאן, שכן בהחלט ניכר כי שורר ביניהם דמיון רב מבחינת המידות. יחד עם זאת, ברנו מדברים על דגם פחות אופנתי עם יכולת שטח מסויימת.

לקאפטור 160 כ"ס ממנוע ה-DCI טורבו-דיזל של רנו. בניגוד לדגמים קודמים, חטיבת הכוח החדשה פותחה בחוד החנית של אסטרטגית החברה לצמצום הנזק לסביבה והפחתת תצרוכת הדלק בצורה משמעותית. שיא המומנט - 38.9 קג"מ, מופקים כבר ב-1,750 סל"ד והכוח נשלח למטה על ידי אותה תיבת הילוכים המשרתת את ה-R קונספט, מסוג EDC כפולת המצמד לה שישה הילוכים.

רנו קאפטור קונספט תערוכת ז'נבה 2011. קובי ליאני
רנו קאפטור קונספט תערוכת ז'נבה 2011/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully