וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאסטה מתחפשת למיקרוואן

2.3.2011 / 6:47

פורד פיאסטה תהפוך למיקרוואן חדש בשנה הבאה, מצויידת בדלתות הזזה ומנועים ידידותיים לסביבה. בינתיים היא רק לתצוגה

בעקבות השינויים המתחוללים בשווקי העולם, מובילי-נוסעים קומפקטיים צוברים תנופה רצינית בשנתיים האחרונות. ועל אותה התרבות נרחבת רוכבת פורד העולמית שמאמצת את תערוכת ז'נבה לקדם את המיקרוואן החדש שלה - B מקס קונספט, המבוסס על פיאסטה העכשווית. דגם זה יחליף החל משנת 2012 את הפורד פיוז'ן המבולבלת שנוסדה באירופה (2002) במעין תמהיל של חצי רכב פנאי עם רכב שימושי ולא קצרה הצלחה גדולה (להבדיל מרכב הסדאן האמריקני בעל השם הזהה).

כדרכן של מכוניות ראווה מקרינה ה-B מקס את קימורי העתיד של פורד, ובפרט כאמור את המיזוג הצורני של הפיאסטה הבאה. הגריל בולט ומוגזם, השבכה עמוקה ומושחרת וחישוקי סגסוגת מעטרים את הצמיגים. נעדרות ממנה קורות B הנגרעות מרכבי ראווה לא בשלים, אולם אלה תופענה בגרסת הייצור בתווך של דלתות השורה השנייה והקדמית, שכן מהנדסי החברה לא יכלו להגדיל המרווח ולחרוג מתקני הבטיחות, ובו בעת לספק כניסה לתא הנוסעים באמצעות דלתות הזזה כפולות בשני צדדיה. רוחבו של כל פתח כניסה אגב, עומד על 1.5 מ'.

ה-B מקס אינה גדולה משמעותית מהפיאסטה. ההפרש מסתכם בתוספת של 11 ס"מ באורך ועוד כמה סנטימטרים ספורים בגובה. בתא הנוסעים חמישה מושבים ומערכות הפעלה שמייד ניתן לזהותן כשייכות למשפחת הסופרמיני וכן המיניוואן הקומפקטי C מקס מבוסס הפוקוס. תניע את המיקרוואן בשלב ראשוני יחידת טורבו-בנזין שלושה צילינדרים משודכת לתיבת הילוכים כפולת מצמד לה שישה יחסי העברה. הספקה הרשמי טרם פורסם, אולם לאחרונה דווח כי פליטת ה-CO2 תעמוד על פחות מ-75 גק"מ וצריכת הדלק כ-24.2 ק"מ לליטר.

לדברי החברה, המיקרוואנים הופכים להיות חלק אינטגרלי מחיי המשפחה הממונעת, מאחר ואלה מתברגים כחלופה אקולוגית על פני מכוניות קומפקטיות עממיות. "רצינו לייצר מכונית ברוחו של המיניוואן S מקס, אבל בקטן" כך אומר לכלי התקשורת בז'נבה מרטין סמית' מבכירי החברה. מה אתם אומרים, יצא להם רכב מקסי(ם)?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully