וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה: עובד התאבד, החברה תפצה

2.3.2011 / 11:23

בית משפט ביפן הורה לחברת מאזדה לפצות הוריו של שכיר ששם קץ לחייו בעקבות לחץ אינטנסיבי בעבודה. מסירות קטלנית?

מאזדה העולמית תשלם 770 אלף דולרים פיצויים להוריו של עובד החברה שהתאבד בשנת 2007 בשל לחצים שהופעלו עליו בשעות העבודה. כך הורה השבוע בית המשפט בעיר קוב שביפן, 500 ק"מ ממערב לטוקיו. לטענת התביעה, הבחור בן ה-25 שם קץ לחייו לאחר תקופה ממושכת בה חש דכאון ושחיקה מוגברת מתנאי העסקתו הקשים ולא עמד יותר במטלות שהופקדו בידיו.

מאזדה אמרה כי היא מצרה על המקרה והיא משתתפת בצער המשפחה, אולם טענה להגנתה כי אין קשר ישיר בין התאבדותו של העובד לבין סביבת העבודה או המשימות שהיו באחריותו של הצעיר. בשלב זה, כך לדברי מאזדה, המקרה נבחן היטב על ידי פרקליטיה, וזו תחליט באם להגיש ערעור על פסק-הדין שניתן המחייב אותה בתשלום פיצויים למשפחתו של המנוח.

כלי-התקשורת בארה"ב שעוקבים אחר המקרה, מדווחים כי התופעה המצערת של התאבדות עובדים כתוצאה מלחץ בעבודה הינה נפוצה למדיי ביפן, ואף מתפשטת למקומות נוספים. מוסר העבודה של האוכלוסייה המקומית ובפרט בטוקיו הינו מהחריפים והקפדניים ביותר בעולם, ולראייה הצלחתם בענפים בכל היבטי התעשייה. יחד עם זאת, נראה כי המצב אינו עומד להשתנות בעתיד הקרוב ומתרבים הדיווחים על עובדים שנקטלים כתוצאה מתשישות, שכן התחרות בעולם הולכת ומתחזקת.

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully