וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף שטיפת הרכב מגלגל מיליונים

3.3.2011 / 7:14

היקף הכנסות מכוני שטיפת רכב נאמד ב-150 מיליון שקלים בשנה. כ-50 מיליון שקלים ממכירת אביזרי רכב, כך ממחקר של חברת המידע העסקי D&B ישראל

מתברר שלהיות בעל מכון שטיפה לכלי-רכב מניב רווחים שמנים. ממחקר שערכה חברת המידע העסקי D&B ישראל עולה, כי תחום רחיצת המכוניות בישראל מגלגל כ-150 מיליון שקלים בשנה. שליש מההכנסות אינו תוצאה ישירה של שטיפה אלא נובע ממכירת אביזרי-רכב נלווים מעמדות וחנויות הסמוכות למתקנים. עוד עולה, כי המחיר הממוצע לשטיפת רכב נע בין 35 ל-45 שקלים, אולם מי שמנוי למכון חוסך כמחצית העלות בתנאי שביצוע השטיפה מתוזמן לאמצע השבוע, כאשר העומסים והתורים פחותים במידה ניכרת מימי שישי.

על פי נתוני D&B ישראל, פועלים ברחבי המדינה כ-220 מכוני-שטיפה, אך 70 אחוזים מהם שוכנים במרכז הארץ. בענף מועסקים כ-450 עובדים (קבועים) וכ-1,200 על בסיס משרה זמנית המטפלים להערכתם באחוז גבוה מתוך 2.5 מיליון כלי-הרכב הנעים על כבישי ישראל. לדברי החברה, שטיפת מכונית גוזלת בין 170 ל-180 ליטר של מים לכל רכב, אולם 80 אחוזים מהמים המשמשים את המכונים הם ממוחזרים, כך שהבזבוז מרוסן, ובכל מקרה חסכוני יותר משטיפה ביתית שבה מנצלים 200 עד 250 ליטר, כך לטענת כלכלני החברה הסוקרת.

נתח גדול מקרב הלקוחות בשירותי השטיפה מגיע עם מכוניות מציי רכב ומטעם חברות. זאת משום שלזכותם הסכמים ישירים עם גופים אלה. עוד עולה מהמחקר, כי בעלי המכונים משתדלים לתמרץ את נהגי הציים להגיע לשטיפות בימים א-ד' ולא תחת עומסי סוף השבוע. מהצד הפחות חיובי של הנושא, מציינים בחברה כי 23 אחוזים ממכוני-השטיפה ייקלעו לקשיי נזילות כספית בשנה הקרובה (סיכון גבוה), ו-69 אחוזים נמצאים בסיכון בינוני באופן רציף. רק 9 אחוזים נחשבים לעסקים יציבים בענף זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully