וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

PSA וב.מ.וו מהדקים היחסים

4.3.2011 / 10:15

פיג'ו, סיטרואן וב.מ.וו תשקענה סכום של 100 מיליון יורו בפיתוח משותף לטכנולוגית היברידיות בשנתיים הקרובות. פירות ב-2013

שותפות פורה וחדשה נוסדה בענף הרכב העולמי - BMW Peugeot Citroen Electrification. בעברית - חשמול ב.מ.וו פיג'ו סיטרואן. מערכת היחסים הכלכלית - והשנייה במספר שנרקמה בין שתי חברות הענק, החלה לפרוח לפני מספר חודשים, אולם כעת יוצאת לאור על רקע הכרזה משותפת שבמסגרתה הוקצתה תכנית תקציבית בסך 100 מיליון יורו, המיועדת לפיתוחן של חטיבות כוח היברידיות חדשניות.

את המעמד חנכו שני הנשיאים המכהנים - רוברט ניית'רהופר (מפרויקט מגה סיטי) מצד ב.מ.וו והצרפתי פיליפ וארין, יו"ר קונצרן PSA (פיג'ו סיטרואן). הפרוייקט הוקם ויופעל באמצעות מספר בסיסי ייצור באירופה, שהמרכזי שבהם סמוך למטה של ב.מ.וו במינכן ופועל בצמוד לחברות התכנון של המותג הגרמני. מטרת התכנית היא ליצור סטנדרטים טכנולוגים בתחום מנועי הכלאיים ולהדק את הפיקוח על סדרות אקולוגיות ופליטת ה-CO2, נושא שמאוד מעסיק את היצרניות בשל קנסות האיחוד האירופי על פזילות מהתקן.

נזכיר כאמור, כי לב.מ.וו ולקונצרן PSA זהו צעד נוסף, משני בחשיבותו, בתוך יחסי הגומלין המתנהלים בין שתי היצרניות המובילות. בשנים האחרונות מסייעת ב.מ.וו לפיג'ו וסיטרואן לפתח מנועי בנזין מוגדשים וקטני-נפח (1.6 ל' טורבו THP), בעוד הצרפתים תורמים מהידע שצברו אודות מנועים חשמליים ושילובם בכלי-רכב סדרתיים. עוד נזכיר כי בעבר הלא רחוק נפוצו שבבי מידע על שיתוף פלטפורמות ומרכיבי הנעה נוספים. "היות ואחנו יצרנים בעלי חוש-אחריות מפותח, אנחנו דואגים כל הזמן להיות צעד אחד לפני כולם", כך מסכם את הדברים פיליפ ווארין מסיטרואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully