וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאאב עפה רחוק

6.3.2011 / 7:39

הקופה ספורטיבית של השוודים משילה את החזות הקופסתית ואולי תגיע לרצפת ההרכבה. האם ספייקר מסוגלת לעמוד מאחריה?

סאאב בחרה בשם פיניקס (PhoeniX) - עוף החול המיתולוגי שקם מן האפר, לכותר החדש עבור הקונספט הספורטיבי שלה. סמלי? אולי. החברה השוודית שנרכשה על ידי ספייקר קארס (שמכרה את המותג המרכזי שלה לאחרונה) זקוקה למנה של מרץ כדי להגיע לפסגות אליהן טיפסה בימים מאושרים ומעושרים. לא מכבר חשפה את המהדורות המחודשות ל-9-3 ול-9-5 וכן רכב פנאי, אולם הקו המתסמן מגלם פורמט חדשני, ואולי על סאאב שאינה מתחברת רק לאוכלוסייה של פנסיונרים.

הפניקס היא המכונית הראשונה שיוצאת תחת ידיו של המעצב החדש שנרכש אשתקד - ג'ייסון קסטריוטה. היא מתוכננת בסגנון מינימליסטי בקוויה ומציגה הרבה מאוד דימיון לקופה-קבריולה של פיג'ו, אך יותר ל-EX1 החשמלית מאשר ל-RCZ. "מתכת נוזלית" ו-"קוביית קרח", כך מכנה אותה המאייר האיטלקי, שמוסיף כי מקדם החיכוך הנמוך של 0.25cd מאפשר לסאאב לבחון יכולותיה בתחום החסכון והדינאמיות.

בתוך תא הנוסעים (שתמונתו לא פורסמה רשמית) ממתינים זוג מושבים מלפנים ועוד צמד מחבק מאחור. שטח הפנים פותח בשיתוף מספר חברות מולטימדיה, ועורך בכורה לפלטפורמת הממשק הבלעדית של השוודים המכונה IQon. מערכת תקשורת המאופיינת בשורה לא נגמרת של ממשקי סמארטפונים, קונסולות משחק ועוד מכשורים כאלה ואחרים.

מנוע הקונספט הנבחר לתצוגה מגיע בנפח 1.6 ל' טורבו ולו 200 כ"ס מחובר אל מנוע חשמלי. אלה מפיקים יחדיו הנעה כפולה היברידית, כאשר סאאב מדווחת במסגרת ניסויים על צריכת דלק ממוצעת של 20 ק"מ לליטר ופליטתCO2 של 119 גק"מ.

לכאורה, הכול דופק בחברה כמו שעון. אך אותנו מעניין אם הפניקס תגיע לייצור בורסיה סדרתית לקהל הרחב. התשובה טמונה בשנים הבאות אך בהתחשב ברפטואר של ספייקר כיצרנית אקזוטית לא היינו ממתינים בדריכות לעסקה זולה. בעצם, קודם נראה שכל העסקאות המתגבשות אצל בעל הבית ההולנדי לא יורידו אותה שוב לתחתית סדר העדיפויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully