וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מחמישה גולש באינטרנט בנהיגה

6.3.2011 / 9:58

19 אחוזים מהאמריקנים משוטטים ברשת המקוונת בטלפון הנייד בזמן נהיגה. הגיל הפגיע ביותר בגלל היסח דעת מתחת לגיל 20, כך ממחקר חדש

אחד מכל חמישה נהגים אמריקנים משתמש בשירותי האינטרנט של הטלפון הנייד בזמן נהיגה, כך ממחקר שערכה חברת הביטוח בארה"ב 'סטייט פארם'. המחקר שהקיף כ-912 משתתפים בעלי רישיון נהיגה מצא כי 20 אחוזים הודו שמנצלים את הזמן שמאחרי ההגה לעיסוקים כאלה ואחרים בדפי הרשת המקוונת לפחות פעם אחת בשבוע.

חלק גדול מהנחקרים אמרו שגלשו ברשת רק בעת שהרכב היה בעצירה מלאה - כלומר ברמזור או בפקק מתמשך, אולם יש מי שמתעלמים מהסכנות גם כשהרכב בתנועה "אינני קורא חומרים בצורה נרחבת ועמוקה. אבל כן, אני גולש ונוהג ביחד לעתים כי זה חלק מהעבודה שלי", כך מספר שון בלאק (38) מספרינגפילד לעיתון האמריקני 'יו אס אי טודיי'. עוד הוא מוסיף על העדפותיו האסורות כי "אני מתמקד בנושאים מגוונים. החל מעסקים וכלה בספורט. זה לא הדבר הכי חכם בעולם אני מודה, אך אני פשוט עושה זאת כדרך-אגב".

הערכות בקרב מבצעי המחקר גורסות כי הנתונים גבוהים וחמורים בהרבה מכ-20 אחוזים, היות והגיל הממוצע במסגרת הסקר נע בטווח שבין 30 ל-35. "ה-19 זה רק חלק קטן מהשלם". אומרת מנהלת המחקר, סינדי גארטסון. המשתמשים בטלפון נייד בזמן נהיגה הם לרוב צעירים יותר, בסביבות גילאי 18-20 היא מציינת בהמשך דבריה.

היסח דעת בזמן נהיגה הוא נושא בעל שיעור חשיפה גבוה בארה"ב בגלל אופי התאונות. בשנת 2009 נספו 5,474 בני-אדם בכבישים ועוד כ-448 אלף בני-אדם נפצעו בדרגות חומרה שונות, בעקבות תאונות שנבעו מאיבוד ריכוז בנהיגה. 18 אחוזים מהתאונות הקטלניות עירבו שימוש בטלפון נייד, ועל פי המידע של הרשויות הפדראליות אחוז גבוה מהקורבנות היו מתחת לגיל 20.

ריי להוד, מזכיר התחבורה בארה"ב מציין כי האלקטרוניקה היא תהליך חשוב להתפתחות, אך טומנת בחובה גם סכנות שצריך לפקוח עליהן עין. "נהגים צריכים לוודא שהעיניים שלהם על הכביש כל הזמן. העולם לא יתמוטט אם אנשים לא ישלחו מסרונים או יעדכנו פרופילים בפייסבוק בזמן נהיגה. הבטיחות שלהם ושל הסביבה היא מעל הכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully