וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גומפרט יוצאת לצוד

8.3.2011 / 7:20

החברה הגרמנית הסירה את הלוט מעל המכונית השנייה בתולדותיה עם 700 כ"ס ומהירות מרבית של 330 קמ"ש. הטורננטה הגיעה

בין כל חנוניות הפח האקולוגיות בז'נבה, שוכנות גם כמה מכוניות מפלצתיות שאי אפשר להשאר אדיש אליהן. אחת כזו היא טורננטה הגרמנית. סדנת גומפרט האחראית עליה המשיכה את פעילותה הסדירה ב-2005 כיצרנית מן המניין, והנחיתה בז'נבה את המכונית החדשה שלה מליגת העל כאשר היא מבוססת על מכללי האפולו ספיד הקודמת, ועם יד מסייעת מקבוצת סופרלגרה האיטלקית. התוצאה, בהחלט שומטת לסתות.

לטורנטה יש הרבה מה להוכיח לעומת האפולו החלוצה. שורה של ביקורות ספגה קודמתה לתפקיד שהייתה שנויה במחלוקת לטעמם של רבים וגם ולא נוחה לנהיגה (יש מי שעושה בהן שימוש יום-יומי מסתבר). אי לכך, החליטו בגומפרט להפוך את המכונית העילאית לרכב שהינו פחות מבעית, יותר נגיש, אך עדיין חסר מעצורים בכל מה שנוגע לביצועים על האספלט.

כדי להרכיב מכונית נעימה יותר לעין, גומפרט שכרה את שירותיה של חברת Carrozzeria Touring Superleggera. בית מילאנזי חם שמעניק טיפולים קוסמטיים (לא רק, אך בעיקר) למגוון יצרניות רכב עולמיות. מעצביה מיתנו את החזות המאיימת, הפחיתו את הסרחים בשני הקצוות, וכן הוסיפו את החישוקים המסורתיים ממדפיה היקרים. אין ספק שהיא תקלע למכנה רחב יותר של רוכשים שהכסף בידם והחלומות גם יחד.

ומה מתחולל מתחת לפני השטח? לגומרפט טורנטה משקל כללי של 1.35 טון בזכות שימוש במרכיבים מסוג קרבון וחיפויים קלים בסביבת הנהג. בקרבייה שוכן מנוע מרכזי כפול-מגדשי טורבו בנפח 4.2 ל' שמחלץ 700 כ"ס ב-6,500 סל"ד. התיבה היא חצי אוטומטית מתופעלת מגלגל ההגה עם שישה יחסי העברה וזו מאיצה בגלגלים האחוריים לטוס למהירות מרבית של 330 קמ"ש. 0-100 קמ"ש? מתחת ל-3.1 שניות. השקה למכונית תתקיים בשנה הבאה באירופה. מחיר? מעל חצי מיליון דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully