וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: פחות מהירות, פחות דלק

8.3.2011 / 16:27

הספרדים מצאו דרך להלחם בעליית מחירי הדלק: הפחתת המהירות בכבישים ל-110 קמ"ש במקום 120 קמ"ש. זה מה שיביא את הישועה?

בעקבות המשברים המתחוללים בלוב ובאיזורים נוספים אשר מהווים מקור לקידוחי נפט, ממשלת ספרד החליטה לצמצם את ניצול הדלק על ידי המצאת פתרון קריאטיבי: הפחתת מהירות הנסיעה המרבית בכבישיה המהירים ב-10 קמ"ש, ל-110 קמ"ש, לתקופה של שלושה חודשים. לדברי משרד האוצר הספרדי, הורדת מהירות הנסיעה תחסוך בממוצע כ-15 אחוזים בהוצאות צריכת הדלק לרכב. האמנם?

13 אחוזים מכושר אספקת הנפט של ספרד מגיע כיום מלוב, כך עולה מדיווחי כלי התקשורת בספרד. סגן ראש הממשלה הספרדי אלפרדו פרז רובלקאבה, הסמיך מהלך מנהלי שכולל התקנת מעל ל-6,000 תמרורי מהירות חדשים בתוך מספר לילות בלבד, בתקווה שכולם יעקבו אחר השינויים במהירות הנסיעה. "אין מה לעשות. אנחנו ניסע קצת יותר לאט בזמן הקרוב", כך הוא אומר ל-BBC.

אולם, לא כולם תמימי דעים בנוגע למבצע של הגופים המפקחים, שכן המתנגדים מהאופוזיציה טוענים שהקיטון האמיתי לכל משתמש עומד על כחמישה אחוזים לכל היותר, וכי מסקנות הממשלה במסגרת הניסיון לחסכון מופרכות לחלוטין. "מה הלאה? הממשלה תבקש מאנשים ללכת לישון מוקדם יותר כדי לחסוך בשימוש בתאורה?", כך בכיר במפלגת האופזיציה.

במדינה כמו ספרד, בה התחבורה הציבורית, רשת הכבישים והתשתיות מפותחת לאין שיעור מישראל, כנראה שרעיון כזה לא נשלל על הסף, אפילו שיש בו מידה מסויימת של הומור. רק לשם הידיעה, עלות ליטר בנזין 95 אוקטן עולה שם כ-1.3 יורו – מעט פחות משבעה שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully