וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס SLS הופכת לעוף דורס וגאה

10.3.2011 / 7:17

SLS AMG פורשת כנפיים עם 636 כ"ס ועטיפה חיצונית ורודה. סדנת המאן תמכור לכם את הקיט, בתנאי שיש לכם את המכונית כמובן

בימים האחרונים הוצגו שתי מכוניות משופרות למכביר, שתיהן מגרמניה ושתיהן משתייכות ליצרניות יוקרה. סדנת MTM שיגרה לזירה את אודי R8 מצויידת ב-778 כ"ס, כשמולה מתייצבת המאן עם גרסתה שלה למרצדס SLS AMG. משתיהן, דווקא האחרונה נראית (ובטח גם נשמעת) מעניינת יותר.

הכותר לפרויקט האחרון של המאן נקרא Hawk (נץ) והוא ניתן לה על שם כנפיי השחף, אולם כוונת החטיבה הייתה לעוף דורס ולא נדרס. מנוע ה-AMG האטמוספרי בנפח 6.2 ל' שמונה צילינדרים משודרג כאן ל-636 כ"ס (572 כ"ס במקור) שיוצאים את המפעל המרכזי של AMG, ואילו המומנט מטפס בקטנה באחוזים בודדים אל 68.9 קג"מ ב-4,850 סל"ד. את אלה השיגה בדרך הנפוצה: שדרוג מחשב המנוע והתקנת פילטרים טובים יותר. את הכוח היא מעבירה לכביש באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית (שבעה יחסי העברה) שמאיצה בה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות ולמהירות מקסימלית של 320 קמ"ש.

את הביצועים אל הכביש מתרגמת מערכת המתלים המתוחכמת שלה. לא פחות מארבעה מצבים מתכווננים נתונים להתאמתה מעל גובה הקרקע ולאופן הריסון בגרסה זאת. המאן טוענת להפחתה של 3 ס"מ בגובה המרווח לעומת ה-SLS הרגילה.

בניגוד להרגלינו, נקדיש כמה רגעים לעיצוב החיצוני. בכל זאת, לא בכל יום אנחנו פוגשים מרצדס בצבע ורוד. המאן מצידה לא מפרטת או מסבירה מדוע נבחר גוון שמזכיר מרקחת של פלסטלינה עם קירות של בתי חולים. אולם על פי תא הנוסעים המושחר, ייתכן שהבחירה נובעת מהניגודיות הדומיננטית בין שכבת החוץ לפנים. בטח שמתם לב כי חלק מדגמי ה-SLS הינם אדומים או שחורים, ומעטים מאוד בצבע לבן.

החידושים על האריזה מתבטאים על ידי הרחבה של פתחי היניקה ב-6 ס"מ בכל צד מהדפנות, השתלה של כנף אחורית (לא צנועה בעליל), פגושים גדולים יותר ונורות LED (קבועות). החישוקים הם תוצרת ביתית - 20 או 21 אינטש, ולצמיגים רוחב של 245 בחזית ו-345 מאחור.

עלותה של חבילת השיפורים היא כשל משפחתית ישראלית ממוצעת קרי 120 אלף שקלים (25 אלף יורו לערך). אבל זה כלום ושום דבר למי שכבר הוציא 2.5 מיליון שקלים על המכונית בישראל. נכון, אתם צודקים. היא עולה פחות בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully