וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשבריטית ואיטלקיה נפגשות

9.3.2011 / 9:06

סדנת ברטונה מאיטליה חברה ליגואר וייצרה קונספט מפואר ברוח רטרו, עם כל הפינוקים שאפשר לדמיין. סוף סוף מחליפה ל-X טייפ?

חמישה עשורים אחרי הברטונה-יגואר פירנה של שנות ה-60, שוב רומן בין יגואר לברטונה איטליה כדי לשרטט רכב ראווה. לא, אין בכך הודאה חלילה שאגף העיצוב של יגואר מפשל (למרות שישנה מחלוקת על ה-XJ), אלא מדובר בשיתוף פעולה הן לציון 100 שנים להקמתה של ברטונה והן לחדד את המותג הוותיק שפוזל אל כיוונים אפשריים לרכב קומפקטי ראשון מסוגו בחברה. קבלו את ה-B99 קונספט.

גודלה מעט מתעתע. היא משתרעת על אורך של 4.5 מ', כלומר צמודה יותר למכונית סלון בממדיה מאשר פאר כשרה למהדרין. הפרופורציות על כל פנים הולמות העיצובים הקלאסיים, שכן ברטונה העניקה לה חזות המשריינת את הדפנות המוכרות של יגואר לטובת מראה קרבי. יאן קאלום וגו'ליאון תומסון המובילים את צוות התכנון ביגואר, מציינים כי הפרט היחיד שנותר ממורשתה הנוסטלגית של חברתם כיום היא השבכה הקדמית. "אי אפשר לוותר על הנוכחות המיוחדת של הגריל הזה", כך קאלום.

כמו ברוב מכוניות הקונספט גם ה-B99 אינה מצויידת בקורות B ופורשת מול עיני הקהל שדה ראייה רחב כדי שהמבקרים יוכלו להתרשם מהאווירה המיוחדת והמלכותית. כל שטח הקבינה מכוסה עור משובח ועץ יוקרתי באיכויות שמביישות יאכטות של מיליארדרים. "פרימיום זה לא אייפונים וגאדג'טים, צריך יותר עומק וסטייל מאלקטרוניקה כדי להפוך מכונית מצעצוע לקאלסיקה", אומר תומסון.

יגואר תמשיך לבחון אם הקונספט מתאים להתכנות שלה עבור מכונית בסדר גודלה של ב.מ.וו סדרה 3 או מרצדס C קלאס למשל. אלא שלעת זו, תשמש הרעיונית המפוארת כטיזר דמיוני עד להצגות הרשמיות בהמשך, שלבטח לא תאחרנה להגיע בעוד מספר חודשים. זאת בהנחה, שמישהו שם חולם על יורשת ל-X טייפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully