וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון מרטין לגונדה תיוצר?

13.3.2011 / 16:19

אסטון מרטין בוחנת האם לייצר את לגונדה החדשה חרף חילוקי הדעות והחיכוכים בהנהלתה. מאבק על כסף, כוח או מכונית?

חודשיים לאחר השקתה של מכונית המיני המפוארת סיגנט, אסטון מרטין שוב מחפשת מה נעדר משורותיה. הכוכבת התורנית? לגונדה החדשה, הנחשבת כמועמדת לייצור בשנה הבאה. החברה הבריטית שוקלת להרחיב את קו הדגמים הנוכחי עם שורה מפורטת של כלי-רכב ורסטיילים המסוגלים לכבוש הן את המסלול הלוהט והן את לב המשפחות העשירות. עכשיו נותר למתכנניה לשכנע משקיעים שמוכנים להשתתף בעלויות ההרפתקה השאפתנית.

הלגונדה הרעיונית הוצגה בז'נבה לפני כשנתיים. היא הורכבה על בסיס מכללים של מרצדס שלקחה חלק בהפקתה, בזכות הפניית אמצעים כלכלים של דיימלר אל מרכז הפרויקט. המכונית עוררה דיון סוער ומותח במתחם התערוכה ומחוצה לו, שכן העיצוב החיצוני היה נטע זר בקרב המותג והפתיע מאוד את קבוצת הרוכשים הממוקדת של אסטון מרטין. אולם, נראה כי הרוח בחברה היא כי הלגונדה אינה עוד רעיון שייגנז.

משיחות קרובות שערכו כלי-התקשרות בבריטניה עם אסטון מרטין, ניכר כי נערמו קולות להשבתה ולהטמעתה כמכונית אמיתית. אולריך בץ, מנכ"ל החברה ואולי אחד האנשים הענפים ביותר בתחום הוויזואלי בתעשיית הרכב, נשמע מאוד אופטימי חודשים לכאורה לפני ייצורה המסתמן. "אנחנו מחפשים משקיעים. אם דיימלר השקיעה מיליארדים בפיתוח מייבאך, גם אנחנו נעשה זאת בסדר גודל קטן יותר".

לדברי בץ, אסטון מרטין מוכרת את כלי-הרכב שלה ב-35 מדינות, אך הנתח דק מאוד היות והמותג אינו שופע בסדרות מגוונות. כולם חולמים איפוא להגיע לשווקים מתפתחים. "סין היא יעד חשוב עבורנו" הוא מדגיש, ומוסיף כי הלגונדה ככל הנראה תפנה לקהל הפנאי ותבוסס על הנעה כפולה. "הביקוש לקרוסאוברים לא פוחת".

הכותר לגונדה פותח בשנת 1973. נשאה אותו מכונית סלון גדולה ועתירת יכולת במשך 13 שנים החל מ-1976 ועד שלהיי הייצור ב-1989. רק 645 עותקים ייצרה אסטון ממנה, כשבחזיתה התקינה מנוע שמונה צילינדרים בנפח 5.3 ל' בסיועו קבעה הלגונדה זמן מיאוץ ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות בלבד. בעידן הנוכחי מתעניינים באסטון באלטרנטיבות אקולוגיות לחטיבת הכוח, ולכן סביר שהמנוע הבא של הלגונדה המודרנית ימזג בנזין עם חשמל או בנזין בנפח בינוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully