וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקי מתאונות? רישיון הרכב יגלה

ירון אדרי

9.3.2011 / 16:51

משרד התחבורה שוקל הוספת הערה ברישיון הרכב בה יצויין אם עבר תאונה קשה. זאת בהמשך להצעת חוק שמבקשת להפסיק הסחר בכלי רכב משוקמים

משרד התחבורה ישקול הוספת הערה ברישיון הרכב בה יצויין האם הוא עבר תאונה קשה, כך עלה בדיון שערכה אמש (שלישי) ועדת הכלכלה של הכנסת. זאת בהמשך להצעת חוק שהגיש לפני כשנה ח"כ אמנון כהן המבקשת למנוע מסחר בכלי רכב שעברו תאונות קשות. בדיונה ביקשה הוועדה להכין את הצעת החוק לקריאה ראשונה לאחר שכבר עברה בקריאה טרומית.

במהלך הדיון הפנה יו"ר הוועדה ח"כ כרמל שאמה הכהן שאלה בפני אנשי משרד התחבורה, ובא ביקש לדעת האם ניתן לתעד ברישיון הרכב את עברו בכל הקשור לתאונות קשות. סמנכ"ל מינהל התנועה במשרד התחבורה עוזי יצחקי השיב כי עניין זה נבחן ואכן יש כוונה לבצעו. "כיום קיימת חובת דיווח של שמאים על רכב שהוגדר טוטאל לוס ועל קילומטראז' ובתוך מספר חודשים חובת הדיווח תחול גם על רכבים שניזוקו קשה והוגדרו אובדן להלכה ובנוסף הדבר אף יצויין ברישיון הרכב".

נציין כי על פי תקנות התעבורה, רכב שנזקיו מתאונת דרכים נאמדים בין 50 ל-60 אחוזים מערכו, מוגדר כ'אובדן להלכה' וניתן לשקמו ולהחזירו לכביש. נזק הנאמד במעל ל-60 אחוזים הינו 'אובדן גמור' (טוטאל לוס) וחל איסור לתקנו. לכאורה, מעדיפות חברות הביטוח את רמת הנזק הפחותה היות ואז יש באפשרותה למוכרו (לאחר שפיצתה את בעליו). הרוכשים הינם לרוב סוחרי רכב המבקשים לשקמו ולמוכרו.

"מדובר ברכבים שניזוקו באופן קשה (בטווח שנע בין 50 ל-60 אחוזים מערך הרכב בטרם קרות במקרה הביטוחי) אשר נשלחים על ידי חברות הביטוח לתיקון שתוצאותיו אינן הולמות את רמת הבטיחות הראויה ונמכרים על ידי סוחרי רכב לצרכן שלא מודע כלל לקרות התאונה ולליקויי הבטיחות הקיימים ברכב", כך כתב כהן בהצעת החוק שהגיש בפברואר 2010.

בעקבות הדיון, הציע כהן לבחון את אפשרות תוספת הערה ברישיון הרכב וכן ביקש מכל הגורמים הרלוונטיים הצעות נוספות כדי להביא להפסקת הסחר בכלי רכב שלדבריו אינם בטיחותיים. עוד הוא ביקש לבחון את האפשרות לקבוע כי כל רכב (מבוטח ולא מבוטח ובכלל זה גם רכבי ליסינג) שנגרם לו נזק של מעל ל-50 אחוזים יזכה לליווי צמוד מצד שמאי שיפקח על כל תהליך התיקון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully