וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן ל-WRC

ירון אדרי

11.3.2011 / 10:47

פולקסווגן תודיע לקראת סוף חודש מרץ על הצטרפותה לאליפות העולם בראלי WRC. תשקיע 100 מיליון יורו במטרה להביס את סיטרואן

קונצרן הרכב פולקסווגן עתיד להכריז בקרוב על הצטרפותו לסבב אליפות העולם במירוצי ראלי ה-WRC. מפרטים שחשף 'אוטוספורט', עולה כי הודעה רשמית תצא ב-22 במרץ או לכל המאוחר במהלך הראלי של פורטוגל שייתקיים כשבוע אחר כך. על פי הידוע כעת, עתיד הקונצרן להשקיע סכום לא מבוטל של 100 מיליון יורו בהטמעת קבוצתו הרשמית בסבב הראלי הבכיר בעולם.

זו אינה הפעם הראשונה בה נקשר שמה של פולקסווגן באחד מסבבי המירוצים הגדולים בעולם. בשנתיים האחרונות נקשר שמה גם כמעוניינת להצטרף לפורמולה 1 בעיקר לאור התקנות החדשות שתכנסנה לתוקף ב-2013 (מנועי 1.6 ל' טורבו) וכן לסבב מירוצי הנאסקאר האמריקניים. עד כה, הכחישו בקונצרן בתוקף כל קשר שכזה על אף רמיזות שנתינו במועדים מסויימים.

כאמור, בפרויקט ה-WRC יושקע סכום המוערך בכמאה מיליון יורו. ההחלטה ככל הנראה ניתנה בעקבות המעבר למנועי 1.6 ל' החל מהעונה במקום מנועי ה-2.0 ל' שהיו בשימוש עד לאחרונה. בעבר נפוצו שמועות כי מכונית הראלי תתבסס על השירוקו, אולם על פי מקורות שונים תהיה זו הפולו שתפזז על מסלולי המירוצים. מדובר בצעד מובן היות ומתחרותיה על המסלול תהינה סיטרואן DS3 ופורד פיאסטה, כולן משתייכות לסגמנט מכוניות הסופרמיני. בנוסף, מידותיה המקוריים של השירוקו אינן תואמות את תקנות הסבב.

כמו ב.מ.וו השנה (באמצעות מיני), גם בפולקסווגן יבחרו בתחילה בהשתתפות מצומצמת במספר מירוצים במהלך עונת 2012 כדי לבחון אחת לתקופה את התפתחותה של מהמכונית. השתתפות באופן מלא צפוייה ל-2013 כאשר על פי השמועות אלוף עונת 2003 פטר סולברג שנוהג כעת בסיטרואן פרטית, יוביל אותה. אולם, סביר כי נראה חיזור גם אחרי אלוף שבע השנים האחרונות סבסטיאן לואב שחוזהו בסיטרואן צפוי להסתיים בסוף השנה.

נציין כי קונצרן פולקסווגן משתתף בסבב הראלי הביניבשתי IRC באמצעות סקודה, שהוכתרה כאלופה בעונה שעברה. סקודה גם מתחרה בסבב המשנה SWRC והניסיון הרב שצברה בשנתיים האחרונות לבטח תעזור לפולקסווגן. כך גם השתייכותו של קרלוס סיינז פעמיים אלוף ה-WRC לשורותיה, לו חלק נכבד בפיתוח המכונית החדשה. בשלב זה לא ידוע אם לאור הפרויקט החדש החשוב מאוד שיווקית יפסיק הקונצרן את השתתפותו בראלי דקאר בו הוכתר הטוארג מירוץ לאלוף בשלוש השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully