וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BYD בונה אשליות על חשבון באפט

13.3.2011 / 10:00

ויקיליקס: יצרנית הרכב הסינית BYD הנתמכת על ידי המיליארדר וורן היא מעתיקנית סדרתית, שודדת רעיונות ומסכנת נהגים

ספק גדול אם חברת הרכב הסינית BYD (סימול ל-Build Your Dreams) הייתה עולה על המפה, לולא היה מעורב בפעילותה המיליארדר האמריקני וורן באפט. בעידן המשבר הגדול ב-2008 באפט השקיע בחברה סכום בהיקף של 232 מיליון דולרים שהעניק לו נתח של כ-10 אחוזים מערכה. אלא שבאפט, אדם בעל שיעור קומה בכלכלה האמריקנית, עומד כעת בעיצומה של פרשייה מבישה, שכן במסגרת מסמכי ויקיליקס הודלף מידע לסוכנות הידיעות 'רויטרס' המדווח על העתקות דגמים בוטות, הונאה בתקני בטיחות, ועוד שורה של עבירות וחשדות המיוחסות ל-BYD. לא היינו כבר בסרט הזה?

לא כולם עוצרים נשימתם ומופתעים בארה"ב מהתגלגלות ההדלפות, וטוענים כי באפט הימר ונכשל בעסקה זאת מפני שלא ניתח או קיבל תמונה מדויקת אודות יסודות הקמתן של חברות הרכב הסיניות. אחד מבכירי ענף הרכב בארה"ב אף צוטט במסמכים המודלפים באומרו כי "BYD אולי שואפת לבנות לך את החלומות המוטוריים, אך היא תבסס אותם על עיצובים של חברות רכב אחרות". ארה"ב היא אחת המדינות הראשונות בעולם המערבי לשווק דגמי BYD החדשים.


סגן נשיא BYD בארה"ב מייקל אוסטין, יצא עם דבר הפרסום להגנת החברה אותה הוא מייצג, ביטל כל ביקורת שהופנתה נגדה, או נגד באפט, ותקף בחריפות כל ניסיון לבזות את הישגי היצרניות הסיניות. "הטכנולוגיה שלנו בתחום הסוללות, היא הסיבה שבאפט השקיע בחברה ואנחנו עומדים מאחריה. אנחנו בקו אחד עם התקנות העולמיות, ומייצרים מכוניות פשוטות, זולות, ללא זיהום אוויר. את התוצאות עוד תראו בהמשך הדרך".

BYD יש לציין, אינה יצרנית הרכב היחידה מסין שהואשמה בהעתקות ובזילות מוצרים לאוכלוסיה העממית. יחד איתה יצרניות כמו ג'ילי למשל (בעלת הבית החדשה של וולוו), שנפלה שדודה לרגלי עיצוביה של רולס רויס עד שהחליטה לשבט אותה תחת כנפיה. גם גרייט וול שמכוניותיה מטפטפות ארצה אט אט, הואשמה בהעתקתה של פיאט פנדה ודוגמאות נוספות מתגלות השקם וערב. בנוסף לדברים אלה, מטח ביקורות נורה לכוון היצרניות הסיניות על רמת בטיחות לקויה, אי עמידה בתקני זיהום ועוד כשלונות בהיבטי אחזקה כאלה ואחרים.


באפט סירב להגיב לדיווחים שעלו בסוכנות הידיעות רויטרס, אך מטעמו נמסר לגוף זה כי "אינו מדבר או מגיב בשמה של BYD". אולי בחר להימנע מכך, היות והוא עסוק במציאת פתרונות והסברים לאור פרסומי כלי-התקשורת. רבים באמריקה תוהים כעת, כיצד ייתכן שבתוך שנתיים צלל שווי אחזקותיו בחברה בכ-40 אחוזים, והאם יש מקום להדוף את כניסת BYD לארה"ב בעקבות הממצאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully