וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוק אאוט סלובני למכוניות העל

14.3.2011 / 6:36

מכונית העל שייטון אקוליבריום תקרא תגר על המבחר הספורטיבי מאיטליה וגרמניה. הוגיה מומחים ביאכטות והלאום בכלל סלובני. מה צופן עתידה?

ספורטאים וסלובניה הם לעתים כגוף אחד. בכל ענף עולמי אפשר למצוא לפחות מתחרה וירטואוזי אחד בעל שם, שמדורג בקצה העליון של תחום עיסוקו: כדורסל, אתלטיקה, טניס, שחייה והרשימה עוד ארוכה ומפוארת. אבל, מה אוצרת תעשיית הרכב כשהסלובנים רוצים לייצר מכונית ספורטיבית ששמה לנגד עיניה את בוגטי וירון, פרארי, למבורגיני, מזרטי ופורשה? את התשובה המוחצת אולי תנפק האקזוטית המהפכנית שייטון אקוויליבריום.

אחראית לפיתוחה של השייטון אקוויליבריום (Shayton Equilibrium) היא חברת פרווקו (Provoco) שאת פועלה מכירים מי שרוכשים מטוסים פרטיים, ספינות ספורטיביות, סירות מירוץ ויאכטות ענק לאילי הון. גם באופנה יש לה נגיעה, אך צרה יותר מיתר עיסוקיה. עיצב אותה על גבי צג המחשב אנדריי סטנטה, שטוען כי פירוש המכונה באנגלית לפי המינוחים הסלובנים הינו "הנץ המאוזן". לדברי ממציאה, יש בה את הכוחניות במעוף הדורס ואת האלגנטיות שבפנינים יקרות ערך: "לקחנו את ה-DNA של הנץ ושילבנו את המהות עם הגלים הסקסיים של מכוניות העל", כך מספר המאייר.

חזותה החיצונית והטורפת של השייטון הינה רמז עבה לכל מי שיעז לערער על כוונותיה. פרווקו טוענת שהמנוע אותו הם חולמים לאכלס במרכזה יגרום לכל מתחרה לרעוד במקומה מבעתה. חטיבת הבנזין המיועדת לה תגיע בנפח של 6.0 ל' V12 עם קצת יותר מ-1,080 כ"ס בשידוך אל תיבה חצי אוטומטית עם שבעה הילוכים. ל-100 קמ"ש תשוגר המכונית ב-2.9 שניות ומהירותה המרבית תחצה את גבולות ה-400 קמ"ש.

אולם, ישנן הגבלות שהסלובנים יאלצו להסיר מדרכם כדי שהשייטון תגיע לפס הייצור בשנים הקרובות. קודם כל, תג המחיר להרכבתה ועלותה הרשמית על המדפים. פרווקו אמנם אינה דלה באמצעים, אך חסר לה תזרים המזומנים הנזיל: "אנחנו יכולים ליצור אולי 20 בשנה, וזה בהנחה שנצליח לאתר את המימון הדרוש כדי שהיא באמת תצא לכבישים", מסביר סטנטה. בנוסף לכך, כל רכב מוגמר יעלה בסביבות המיליון וחצי יורו שהם כ-7.5 מיליון שקלים לפני מס.

כך או כך, עושה רושם שפרווקו לא תתקשה למצוא לה קליינטים מרשימת הלקוחות המצומצמת, שכן אלה שפוקדים את מפעליה משלשלים לכיסה מיליוני דולרים על מכונות לא פחות מפוארות ונדירות. נמתין בקוצר רוח כדי לגלות אם השייטון המרהיבה הזאת תזכה לראות את השמיים דרך הגג הפנורמי שמעטר את תקרתה. האופטימיים חוזים: הנץ יטוס בגובה הכביש.

שייטון סופרקאר. אתר יצרן
שייטון סופרקאר/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully