וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו פורמולה 1 לכביש

15.3.2011 / 6:48

בריגס אוטומטיב הפיקה מכונית מסלול מהוקצעת שמאיצה ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות בזכות מנוע של קוזוורת'. ליום בו נחווה ספורט מוטורי ליד הבית

כמעט בכל הזדמנות בה אנחנו עוסקים בסינגל-סיטרים (מכוניות חד-מושביות) לכבישים, מקננת בכולנו התקווה שאולי יום אחד יקום בארץ מוסד ראוי שיכיל את כל המטורפות האלה תחת חסותו במסגרת תחרותית. אלא שלולא הקניית כלים תרבותיים, ערכיים ורשת ארגונית שמסוגלת לטפל בספורט מוטורי אמיתי, כלי רכב כגון מונו של חברת BAC יישארו נדירים במחוזתינו. לפחות באמצעות האינטרנט, נדע כי יש לאן לשאוף.

חברת BAC (סימול ל-Briggs Automotive Company) בנתה את מונו כרכב מסלול ייעודי, עם אופציה להעלותו לכביש הציבורי תחת מספר הגבלות התאמה משמעותיות, בפרט באגף הבטיחות וההושבה בקבינה. תרכובות של קרבון מכסות כל חלק בגופו כשמתחת למרכב החיצוני שלדת פלדה וכלוב בטיחות (מגן בפני התהפכות ותאונות קשות) תקני של ה-FIA, ממש כמו בחטיבות המירוצים הרשמיות. בחברה מציינים כי הפנו משאבים רבים לבניית רכב מירוץ חוויתי, קרוב ככל שניתן אל מכוניות הפורמולה 1 הטסות במהירות תלת ספרתית דמיונית.

מונו כל כך קלילה על גלגליה - 540 קילוגרמים בלבד, עד של-100 קמ"ש היא מאיצה ב-2.8 שניות ועד מהירות מקסימלית של 170 מיילים לשעה, שהם כ-285 קמ"ש. מאחרי הנהג מאוכלסת יחידת כוח תוצרת קוזוורת' האגדית, ולזו נפח של 2.3 ל' טורבו ארבעה צילינדרים, המפיקה למעלה מ-280 כ"ס ו-29.3 קג"מ. הביצוע מתורגם דרך תיבת הילוכים חצי אוטומטית מקצועית שנשלפה ממכונית פורמולה 3 ולה שישה יחסי העברה. על המתלים אחראית סדנת SACHS Racing שיחד עם AP רייסינג תפרו למונו סט בלימה ואחיזה שמתאים לרוחה.

לקראת סוף החודש הקרוב תחל BAC לייצר את המונו. המהדורות (שלושה מפרטים, שני צבעים) תהיינה מוגבלות ייצור, כאשר עשר חתיכות (כולן נמכרו מראש) תיוצרנה בשלב ראשון והיתר תעלנה לפס ההרכבה במהלך חודש יוני. הסדנה דורשת עבור כל אקזמפלר כ-70 אלף יורו (350 אלף שקלים לפני מסים). אנחנו כמובן לא נזכה לראותה, ונשאר לחלום על רקע נעימותיו של סרנגה והמונו שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully