וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן לא מרפה מאלפא רומיאו

ירון אדרי

15.3.2011 / 16:55

למרות התנגדותה התקיפה של פיאט, פולקסווגן ממשיכה בניסיונותיה להשתלט על אלפא רומיאו. מייעדת לה מנוע של פורשה

קונצרן הרכב הרווחי בעולם לא מתייאש מנסיונותיו לצרף לשורותיו את אלפא רומיאו. מגזין 'אוטוקאר' מדווח כי בפולקסווגן ערוכים לאמץ את המותג האיטלקי לצידה של פורשה שתופקד על פיתוח הדור הבא של המכוניות ממילאנו. מידע זה מסתמך על שמועות המגיעות מגרמניה וכן על הצהרת כוונות מצד בכירי הקונצרן שנאמרו בפומבי בהזדמנויות שונות.

בשנה האחרונה פורסמו דיווחים שונים על התעניינותם של הגרמנים באלפא רומיאו. לאור הרעש התקשורתי באיטליה בעיקר, בחודש נובמבר האחרון פורסמה הודעה משותפת מצד בכירי שני הצדדים כי אין לדברים שחר, אולם נראה כי להודעה זו לא היה כל כיסוי לפחות מצד פולקסווגן. מעט אחר כך התבטא יו"ר הקונצרן פרדיננד פייך ורמז כי יש המון מה לתקן במכוניות אלפא רומיאו, ובתגובה ענה לו יו"ר פיאט (המחזיקה באלפא רומיאו) שילך קודם כל לתקן את סיאט.

על פי מקורות בגרמניה, מנוע הבוקסר ארבעה צילינדרים שכבר נמצא בפיתוח אצל פורשה ומיועד לשמש בדגם הבסיס העתידי שלה, מתוכנן להגיע גם אל הדגמים הקומפקטיים של אלפא רומיאו במידה ואכן תעבור בעלות. בפולקסווגן שואפים ליצור לה בידול מופגן משאר המותגים כחלק משמירה על הייחוד של המותג האיטלקי בעל המסורת רבת השנים.

בפיאט ממשיכים לנסות ולהגן על המותג שלהם בכל תוקף. דובר החברה מסר למגזין הבריטי כי מכירת אלפא רומיאו כלל אינה באה בחשבון והוסיף כי "טרקנו בפני פולקסווגן את הדלת בפרצוף, עכשיו הם רוצים להכנס מהחלון". אלא שנראה שהגמנים נחושים ביותר בכוונותיהם ומעניין יהיה לראות מי לבסוף יישבר.

בשנת 2010 היה קונצרן פולקסווגן הרווחי ביותר בענף הרכב ועד שנת 2018 מתכננים הגרמנים להיות הגדולים בעולם מבחינת היקפי ייצור. נראה כי דבר לא הולך לעצור אותם וכי הם נחושים לצרף לשורותיהם את אלפא רומיאו למרות התנגדותה של פיאט. "לפולקסווגן יש זמן", כך לדברי פייך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully