וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: ווטל חתם עם רד בול עד 2014

ירון אדרי

16.3.2011 / 10:22

סבסטיאן ווטל אלוף העולם של סבב פורמולה 1 האריך את חוזהו בקבוצת רד בול עד לשנת 2014. מוטו GP דוחים את גרנד פרי יפן

במספר הזדמנויות במהלך הקריירה הקצרה שלו בסבב הפורמולה 1, הצהיר סבסטיאן ווטל כי חלומו הוא לנהוג בפרארי. גם לאחר שהוכתר לאלוף העולם בתום העונה שעברה עם קבוצתו רד בול כשהם משאירים את הקבוצה האיטלקית מאחור, לא הסתיר הגרמני את חלומו. בין לבין, גם שמה של מרצדס עלתה כמעסיקה פוטנציאלית בעתיד. כדי לא לאבד אותו, החתימה אותו רד בול לארבע עונות נוספות.

הקשר בין ווטל לרד בול החל עוד בשנת 1998 במסגרת תוכנית הפיתוח לכשרונות צעירים שמקיימת יצרנית משקאות האנרגיה. השניים התקדמו יחדיו ובשנת 2007 ניתנה לגרמני הצעיר ההזדמנות הראשונה להשתתף במירוץ פורמולה 1 עם קבוצת הבת טורו רוסו. שנה לאחר מכן השיג ווטל נצחון ראשון לו ולקבוצה בגרנד פרי האיטלקי הגשום של מונזה ובעונה שעברה הוכתר כאמור לאלוף.

במבחני טרום העונה הייתה רד בול מהבולטות על המסלול ובשלב זה היא עדיין הפייבוריטית לאליפות. בקבוצה שואפים לשמור על רמתם הגבוהה גם בשנים הבאות והחתמתו של ווטל היא חלק חשוב בכך. כמו כן, בקבוצה יאריכו את חוזהו של המהנדס הראשי אדריאן ניואי ומרבית מאנשי המפתח בה. בשלב זה לא ידוע מה יעלה על הנהג השני בקבוצה מארק וובר, שחוזהו הוארך עד לתום עונה זו.

בינתיים, רד בול מפריחה שמועות על כך שהיא מנסה לפתות את לואיס המילטון לעזוב את מקלארן לטובתה. זאת לאחר שהקבוצה הבריטית התקשתה להציג יכולת משכנעת במהלך מבחני טרום העונה, מה שעלול להמשיך ולהרחיק את אלוף עונת 2008 מתואר נוסף. לבריטי חוזה עד לסוף עונת 2012, אולם רד בול אם תלך על מהלך שכזה תנסה להחתימו כבר לעונה הבאה כמחליפו של וובר הוותיק. מה שבטוח הוא, שרד בול לא ממהרת לתת כנפיים למי שיקר לליבה.

פורמולה 1 ומוטו GP מבטלים מירוצים

עונת הפורמולה 1 הייתה אמורה להפתח בסוף השבוע הקרוב בבחריין, אולם לאור הארועים במדינת המפרץ נדחה הארוע לסוף העונה בנובמבר. כעת מסתמן כי המירוץ יבוטל כליל וזאת לאחר הודעתו של המלך על מצב חירום למשך שלושת החודשים הקרובים בהם ינסה להחזיר את השקט לרחובות האלימים.

ב-FIA ביקשו לקבל ממארגני המירוץ החלטות סופיות לגבי קיום המירוץ עד ל-1 במאי, אולם נראה כי אין זה בראש סדרי העדיפויות במדינה המעורערת וההתאחדות תעדיף לוותר עליה כליל לפחות השנה. עונת הפורמולה 1 תפתח באוסטרליה בסוף השבוע האחרון של חודש מרץ וללא בחריין, היא תכלול 19 מירוצים.

שינויים נוספים מסתמנים בסבב המוטו GP, שיצא לדרך בסוף השבוע הקרוב בקטאר. בשל אסונות הטבע שפקדו את יפן החליטה התאחדות ה-FIM שלא לקיים את המירוץ בתאריך המקורי שנקבע ל-24 באפריל ולהעבירו ל-2 באוקטובר. המירוץ עתיד להתקיים במסלול טווין רינג מוטגי, בתקווה כי אכן תצליח יפן להתאושש מהאסון שפקד אותה.

ליפן חלק נכבד בסבב המוטו GP וסבבי המשנה שלו. מרבית המותגים המתחרים בהם הינם יפנים כמו הונדה, ימאהה, סוזוקי וקוואסאקי. בלב זה לא צפוי שינוי בתאריך מירוץ הפורמולה 1 של יפן שייערך ב-9 באוקטובר במסלול סוזוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully