וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס סוגרת על אודי וב.מ.וו

20.3.2011 / 12:02

מרצדס C קלאס מצרפת למהדורת ה-AMG שלה את מרכב הקופה. 487 כ"ס, ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות

על רק נעילת תערוכת ז'נבה, מרצדס חשפה במטה החברה את מרכב הקופה התוקפני של ה-C קלאס AMG. מבחינת תזמון הכשרתה דומה שהחברה מיצתה לכאורה את הצלחתה של הסדאן ה"המשפחתית", שכן כעת היא שמה לה למטרה ראשית את אודי RS5 וב.מ.וו M3 שמתהדרות בשתי דלתות מזה תקופה, האחרונה מתמידה בכך מתחילת דרכה של חטיבת הספורט בשנות ה-70.

ל-C קופה נוכחות מודגשת ומאיימת - אפקט הארכיטקטורה של חטיבת AMG. אין שינויים מבניים יוצאי דופן בסעיפי ממדיה הרשמיים, אך השלת שתי הדלתות והצרת פרופורציות באיזורי הכנפיים והתקרה הפחיתה קילוגרמים ממשקלה לטובת הביצועים והחסכון במשאבים, עד כמה שמתאפשר להפחית את גזילת הבנזין של הגרמנה שצורכת כ-7.5 ק"מ לליטר (יצרן). תא הנוסעים זהה בכל מרכיביו לגרסת הסדאן, זולתי מושבים בחיפוי שונה בדלתות ובמשטחים ומערכות שמע מושבחות על פני הדגמים האחרים.

בחזית שוכן מנוע בנזין בנפח 6.2 ל' אטמוספרי שמונה צילינדרים משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שבעה יחסי העברה, כולל התאמה מלוטשת לדיפרנציאל מוגבל החלקה. הספק חטיבת הכוח הווקאלית מצמיח שיאים ועומד על 487 כ"ס ב-6,800 סל"ד (גרסת קיצון) ומומנט של 60.9 קג"מ מתחום של 5,000 סל"ד. לדברי מרצדס, הותקנה בתיבת ההילוכים תוכנת הניהול המתוחכמת של ה-SLS לה שלושה מצבי כיול למיקסום פונטציאל המנוע: S, S פלוס ו-M (מצד ידני).

באמצעות כל מרכיבים אלה, את התאוצה הקלאסית מהמקום ל-100 קמ"ש מסיימת המכונית ב-4.4 שניות בגרסתה החזקה ביותר, שעה שמהירותה המרבית נעצרת במנגנון המגביל האלקטרוני ב-252 קמ"ש. מחירה של ה-C קלאס AMG קופה יחל ב-73 אלף יורו באביב הקרוב לגרסת ה-453 כ"ס, שהם כ-365 אלף שקלים לפני מס. שקלים וחישובים הצידה, מעניין כיצד תתמודדנה אודי וב.מ.וו עם הידיעה שהקופה החדשה שלAMG נושפת בעורפן.

מרצדס C63 AMG קופה. אתר יצרן
מרצדס C63 AMG קופה/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully