וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: מרצדס SLK החדשה

מרצדס השיקה בנופיה של טנריף את הדור השלישי לרודסטר האופנתית שלה ה-SLK. יופי, שרירים וחשיבה אקולוגית

רגע לפני שהעננים שהופיעו דווקא ביומיים שלנו באי השמשי ממטירים עלינו דליי מים, הגג הקשיח הופשל אל תא המטען בלחיצת מתג והקולות הספק מתכתיים ספק עמוקי גרון שמופקים מהאגזוזים, מוחזרים בסימפוניה מחשמלת מקירות הצוקים. בסל"ד נמוך, גרגור עמוק ממלא את האוויר ובסל"ד הגבוה שהמנוע החדש כה אוהב, האוקטבות מתחלפות באחרות גבוהות וכוחניות. תענוג צרוף.

רק הצליל לבדו היה סיבה מספיק טובה מתוך רבות כדי לתרץ עבורנו את דחיפת רגל ימין והצמדת הדוושה לשטיח, גם אם מיד אחר כך היה עלינו לעבור בחדות ובעצמה אל הדוושה השמאלית (לא למצמד, לבלם - גרסה אוטומטית) כדי לעצור את הפריצה קדימה מחשש לנפילה מצוק אינסופי.

זה בדיוק מה שתכננו מרצדס שנרגיש בהשקת ה-SLK, הרודסטר החדשה שלהם מהדור השלישי על גבי הכבישים הכמעט בלתי אפשריים של טנריף, האי הקנרי של ספרד. אולם, גם להשקה זו הגענו עם חופן שאלות ושעיקרן, מה השתנה הדור החדש של דגם זה? והאם הגבירה משטוטגארט מסוגלת לאיים על שכנתה לעיר והסגמנט, הפורשה בוקסטר?

השקה מרצדס SLK מתיחת פנים 2011. קובי ליאני
"רק הצליל לבדו היה סיבה מספיק טובה מתוך רבות כדי לתרץ עבורנו את דחיפת רגל ימין והצמדת הדוושה לשטיח, גם אם מיד אחר כך היה עלינו לעבור בחדות ובעצמה אל הדוושה השמאלית"/קובי ליאני

תוקפנית יותר, איכותית יותר

ה-SLK החדשה (דור שני הוצג ב-2004, דור ראשון ב-1996), היא הסנונית הראשונה שיוצאת משערי מרצדס כחלק מריענון מלא של כל צי הרכב שברשותה. הדור החדש עובר שדרוג משמעותי בכל חלק ואיבר בה, מהשלדה ועד חומרי תא הנוסעים באופן מקיף. מבלי שנלץ להעביר אתכם קורס טכני מזורז, נספר שבמסגרת החידוש, ה-SLK עודכנה בתחום העיצוב, הטכנולוגיה, האיכות והידידותיות לסביבה, כדי לעמוד בתחרות העיקשת שמעמידות בפניה מתחרותיה (ב.מ.וו Z4, פורשה בוקסטר וכו').

השינוי הבולט ביותר הוא כמובן זה הקשור להופעתה החיצונית. זו מאמצת את הצללית, החזית והנוכחות של ה-SLS, מכונית הספורט המפלצתית של מרצדס. זה אומר שחזית סטייל הפורמולה 1 שאפיינה את הדור השני בשנת 2004 פינתה את מקומה לאחרת עם מכסה מנוע וגריל מובלטים מאוד, עם יחידות תאורה נפוחות. התוצאה מאוד מרשימה, יותר בעוצמתיות ואולי מעט פחות ביופי, שכן מזוויות מסוימות, החזית החדשה לא ממש מתחברת אל הפרופיל או החלק האחורי. שם אגב, מלבד תוספת של שלושה סנטימטרים לאורך ועוד חופן לרוחב, הגלגלים הורחקו אל קצוות הגוף להעצמת ההופעה.

מכונית המבחן שהועמדה לרשותנו הגיעה ברמת האבזור של גרסת ה-AMG (גרסת המנוע תופיע בקרוב) וזה אומר עור בכל מקום אפשרי, מושבי ספורט חובקים במיוחד, מערכת שמע של הרמן קרדון ועוד. התחושה הכללית, איכותית ומוקפדת, איך לא. אולם, בגרסאותיה ה"זולות" יותר, החומרים מהם בנוי תא הנוסעים לא ממש הרשימו, לפחות לא כמצופה ממכונה ספורטיבית שכזו.

האבזור כאמור עשיר בה מאוד, אך פרט אחד משך את תשומת הלב שלנו והרי זה הגג של ה-SLK. זה לא רק קשיח ומתקפל לתא המטען (ומותיר נפח הטענה סביר), אלא מציע גם חלון שמש קבוע ובו בלחיצת מתג, ניתן לשנות את כמות האור שהוא מעביר פנימה וזה עובד נהדר. במצבו הכהה (בין שכוות הזכוכית ישנו משטח שמגיב לזרם חשמלי), הוא חוסם 80 אחוז מקרני השמש ומונע את צליית ראשי הנוסעים.

השקה מרצדס SLK מתיחת פנים 2011. קובי ליאני
"מכונית המבחן שהועמדה לרשותנו הגיעה ברמת האבזור של גרסת ה-AMG/קובי ליאני

306 כ"ס, 5.6 שניות ל-100 קמ"ש, 167 גק"מ

ה-SLK החדשה מוצעת בשלב הראשון עם שלושה מנועים, שלושתם שייכים למשפחת ה-BlueEFFICIENCY הידידותית יותר לסביבה. מרצדס טוענים כי בזכות מנועים אלה, הרודסטר שלהם היא הידידותית ביותר והחסכונית ביותר מבין מתחרותיה.

שני המנועים הראשונים מגיעים בתצורה של 4 צילינדרים בנפח 1.8 ליטר שלהם מגדשי טורבו. הראשון (SLK200) מפיק 184 כ"ס ב-5,250 סל"ד ו-27.5 קג"מ ב-1,800 סל"ד. השני (SLK250) בעזרת שינויים קלים מפיק 204 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-31.6 קג"מ ב-2,000 סל"ד. המנוע האחרון וזה כיהן גם בגרסה שנבחנה על ידנו, מציע כבר שישה צילינדרים בנפח 3.5 ליטר ולו 306 כ"ס הזמינים ב-6,500 סל"ד ו-37.7 קג"מ ב-5,250 סל"ד. כולם שודכו אל תיבת ה-7G טרוניק, שכמו שרומז שמה, מציעה שבעה הילוכים.

כפי שכבר נכתב, המנוע הגדול שבחבורה נשמע מצוין ובייחוד תחת עומס מלא וכדי לגרום למנועים הקטנים להישמע מגרים כמוהו או מגרים מספיק, הותקנה ממברנה מיוחדת על סעפת היניקה שתפקידה ליצור צליל מגרגר וחביב ולהכניסו אל תא הנוסעים להנאתם. מבחוץ, היא בקושי נשמעת.

אבל המנוע הגדול לא רק נשמע טוב, אלא גם מרגיש חסון ותאב סל"ד כמו שמנוע אטמוספרי טוב אמור להרגיש. זה מספק מנה מכובדת של כוח כבר בסל"ד הנמוך לטובת שיוט נעים וקליל וכשנועצים בו דורבנות, המשיכה הליניארית שלו במעלה הסל"ד מגבירה מאוד את רמת הכוח והאדרנלין והוא מושך בהחלטיות גם בסמוך מאוד לקו האדום בלוח המחוונים.

תיבת ההילוכים מציעה שלושה מצבים - אקונומי, ספורט וידני להעברת ההילוכים. בראשון, העברות ההילוכים חלקות, אך המוח שואף להעלות הילוכים גבוה ככל הניתן כדי לחסוך בדלק ובפליטת המזהמים וזה הולם את רגעי הנהיגה הרגועים בעיר למשל, בה גם מערכת ה'סטופ-אנד-גו' תכבה את המנוע בעמידה. המצב השני (ספורט), מעיר את המנוע ואת הנהג לחיים. העברות ההילוכים מהירות וחכמות, כך שהתיבה מושכת הילוכים או מקדימה הורדות בבלימות לפני פניות וזה עובד בצורה משכנעת למדי. בתנאי הנהיגה המשונים של טנריף (כבישים צרים, מסולסלים וחלקים) הרבינו להשתמש במצב הידני ולהעביר הילוכים בעזרת המנופים שמאחורי ההגה.

השקה מרצדס SLK מתיחת פנים 2011. קובי ליאני
100-0 תוך 5.6 שניות והמהירות הסופית מוגבלת ל-250 קמ"ש/קובי ליאני

מתלים אלקטרוניים, הגה חד, בלמים חזקים

ה-SLK מעולם לא התהדרה בנוצות 'ספורט כאסח' כשל הפורשה בוקסטר S למשל ולכן היא הרשתה לעצמה להציג פן שימוש רחב יותר משל זו. היא לא גרזנית וחסרת פשרות ולא צפויה לגרום לנהג השפוי לצאת במחולות מעשנים על משטחי אספלט. לא בגרסאות אלה לכל הפחות. בגרסת המבחן שהגיעה עם מתלים אלקטרוניים בשני מצבים - נורמל וספורט, היא אפשרה לנו לנוע על הכבישים השבורים של טנריף בלי לפקוק את חוליות הגב או להקשיח אותם מאוד בקטעי הנהיגה הספורטיביים.

היא לא פראית, אבל כן מדויקת מאוד כך שגם על הכבישים הבעייתיים שהמתינו לנו, אחרי דקות של הסתגלות, אפשר להגיע עמה רחוק מאוד מבחינת יכולותיה לענג. ההגה שלה חד, מדויק, מהיר וגם נדיב בתחושה (הידראולי), הבלמים שלה עוצמתיים מאוד וגם התחושות שעולות מהחיבור למושב החובק משאירות את הנהג במודעות מלאה אודות מה שקורה שם מתחת ברומן שבין הגלגלים לכביש. גם הבלמים מצדם מספקים שפע תחושה וגם עמידות בפני התעללות ממושכת.

כשמסירים את הגג שמסנן את הצלילים הסביבתיים, החוויה כאמור מתעצמת עוד ועוד. אולם, דבר אחד הפריע לחיבור המצוין שלנו עם המכונה וזו תנוחת הנהיגה. במשך כל השהיה בה, היינו עסוקים בחיפוש אחר התנוחה הנכונה, עד אשר נאלצנו להסתפק רק במשהו הקרוב לכך.

מושב הנהג (בניגוד למושב הנוסע) לא יורד נמוך מספיק, זווית המושב מכבידה על הירכיים והגב התחתון וההגה נאלץ להיות גבוה יחסית, משום שכשזה ממוקם במקום הראוי (המשך הידיים מבלי להסתיר את לוח המחוונים החדש), תפעולו גורם לפגיעה של המרפקים בקונסולה המרכזית או דלת הנהג.

השקה מרצדס SLK מתיחת פנים 2011. קובי ליאני
"היא לא פראית, אבל כן מדויקת מאוד כך שגם על הכבישים הבעייתיים שהמתינו לנו, אחרי דקות של הסתגלות, אפשר להגיע עמה רחוק מאוד מבחינת יכולותיה לענג"/קובי ליאני

אבולוציה מהפכנית

מאז נולדה ה-SLK בשנת 1996 והביאה עמה שוב את מהפכת הגג הקשיח המתקפל לעולם, היא המשיכה להשתפר, להתחדד ולהתייפייף מדור לדור וממתיחת פנים אחת לאחרת. גם הפעם, בדור השלישי, אפשר לומר שהרודסטר הזו ממשיכה לאחוז במסורת הזו באדיקות ולהחזיר לרוכש שלה תכונות חשובות - פוזה (בכל הגרסאות, בייחוד בצבע אדום) וביצועים (בגרסאות החזקות) והפעם, גם לא מעט שקט נפשי בדמות פליטות נמוכות של מזהמים לסביבה בכל גרסאותיה.

אז אם אתם אוהבים את זה חזק ועצבני, אולי עדיף לפזול למתחרה השניה משטוטגארט, אבל אם הביטחון שמספק גג קשיח בשילוב עם כוח, איכות ונוחות עושה לכם את זה, אזי שה-SLK החדשה תתאים בדיוק למשימה. לישראל היא תגיע בתחילת חודש אפריל השנה והמחירים צפויים לנוע בין כ-430 אלף שקל לגרסת ה-SLK200 וכ-530 אלף שקל לגרסת ה-SLK350.

השקה מרצדס SLK מתיחת פנים 2011. קובי ליאני
"בדור השלישי, אפשר לומר שהרודסטר הזו ממשיכה לאחוז במסורת הזו באדיקות ולהחזיר לרוכש שלה תכונות חשובות - פוזה/קובי ליאני

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully