וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו 5 תחזור כפרימיום

22.3.2011 / 10:58

רנו תצמיח סדרה חדשה של קומפקטיות יוקרתיות מבוססות על קליאו החדשה. על הכוונת: סיטרואן DS3, מיני קופר ואודי A1

להיות חלק מהעדר זה לא כל-כך נורא, אפילו משתלם מאוד אם מדייקים במטרות. הנה לדוגמה אחרי שסיטרואן החייתה את DS כמותג פרימיום שמתגרה בגרמניות בכל הזדמנות, שוקלת כעת המתחרה הישירה רנו להשיב את ה-5 המיתולוגית לחיים וכמוה תעשה זאת עם מכונית יוקרה קומפקטית בטעם רטרו. האם רבת-המכר ההיסטורית תוכל לנהל קרבות בחסותה של הקבוצה הנישתית?

התוכנית להשבתה של רנו 5 נמצאת כעת בעיצומה. קרלוס גוהן, נשיא רנו-ניסאן, רמז בתערוכת ז'נבה שרנו פוזלת לכיווונים חדשים וסימן את טריטוריית הקומפקטיות היוקרתיות כיעד מרכזי. בסיס הרכב במהותו ישען על פלטפורמת רנו קליאו דור רביעי שתושק לקראת אוקטובר בתערוכת פרנקפורט 2011. השיתוף ההדוק עם ניסאן יכול שיפקיד חלק מהליכי העיצוב בידי החטיבה היפנית ויסלול התקנת מערכות אלקטרוניות מתוחכמות שתתאמנה לאווירה המכונית.

כלי התקשורת בצרפת ובבריטניה תוהים כעת האם ה-5 החדשה תיושם באותה רוח אופנתית של הדגם המקורי משנות ה-70; ייצורה של רנו 5 נמשך קרוב ל-27 שנים מ-1972, עד להשקתה של הקליאו, והניב גרסאות מרכב שונות משלוש דלתות, לקבריולה ולמהדורות ספורטיביות מושחזות כגון הגורדיני, הטורבו והמונטה קרלו.

מה צופן עתידה של הרנו 5 פרימיום עוד מוקדם לדעת, שכן השקתה מתוכננת רק ל-2014. רנו דוחפת קדימה ברבעון הקרוב מספר פרויקטים גדולים (החשמלי הינו רק חלק מכך) כשבין היתר היא נערכת להחליף את המשפחתית הגדולה לגונה בדגם חדש לחלוטין שישווק לקראת 2013. כמו כן, מסרים מכיוון צרפת מלמדים על רצון להפוך את המיתוג RS (רנו ספורט) לחטיבה עצמאית שתייצר מכוניות ספורטיביות ללא קשר להיצע הדגמים הקיים כשהראשונה תתבסס על מכונית הקונספט דזיר.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully