וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר להזמין פורשה 918 ספיידר

22.3.2011 / 7:10

החל שיווק מכונית הספורט ההיברידית של פורשה שתאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות. הנזק לסביבה יהיה קטן, אך כמה היא תעלה?

פרק חדש בהיסטוריה נחנך השבוע אצל יצרנית מכוניות הספורט פורשה, עם פתיחת פנקס ההזמנות עבור הספורטיבית ההיברידית הראשונה בתולדותיה: 918 ספיידר. המחיר לחתיכה מהתענוג?רק 645 אלף יורו לפני מסים (כ-3.2 מיליון שקלים).

הרודסטר הידידותית לסביבה פותחה כשנתיים עם קונספטים שבאים והולכים במסגרת תערוכות בינלאומיות, אולם עד לאחרונה נעדרה ממנה חותמת רשמית המבשרת על ייצורה. כעת איפוא, נותר לגלות מי יצליחו להניח ידם עליה בזמן הקצר שנותר, שכן המכסה מוגבלת ל-918 עותקים בלבד.

עם חשיפת המכונית כדגם רעיוני בתערוכת ז'נבה אשתקד, נדמה היה שהוצבה במתחם גרסת המפעל, היות והיא כללה את כל המרכיבים הקלאסיים של פורשה. אלא שהסקיצות המופצות כעת מתארות תמונה מעט שונה, ומחדדות את התיאורים אודות יריעת גג שלמה שמכסה את הראשים, בדומה לסדרת ה-GT האקזוטית מאמצע העשור הקודם. באיור תא הנוסעים מסתמן שהפורמט המוכר, כלומר הנדסת אנוש ללא רבב, הותאמה לכל טכנולוגיות האבזור.

אך מעבר לתיעוד העיצוב החיצוני, טבעי שכל הרוכשים והמוזמנים להתרשם יכססו ציפורניים בדריכות ובמתח לנהוג בגרמניה האקולוגית אחרי כל כך הרבה חודשים של הקנטות. פורשה מספרת שליבת הכוח המרכזית מצויידת במנוע V8 בנזין בנפח 4.0 ל' המפיק 500 כ"ס, אליהם מצטרפים 218 כ"ס נוספים באמצעות שני מנועים חשמליים על הסרן הקדמי והאחורי. בתפוקה מלאה, מאיצה המכונית ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות חריישיים משהו ומהירותה המקסימלית גובלת ב-320 קמ"ש.

את הסוללות מסוג ליתיום-יון, ניתן להטעין מכל שקע ביתי בזמן שאורך כ-3.5 שעות, כך לדברי היצרנית. ארגוני הסביבה החרדים למצבו של כדור הארץ ישמחו לשמוע שה-918 שומרת על יחסים תקינים עם העצים ואינה משחיתה סביבתה, שכן זו פולטת לאוויר רק 70 גק"מ CO2, צורכת כליטר ל-33 ק"מ ומסוגלת לנוע על המנוע החשמלי לטווח של כ-30 ק"מ ו-150 קמ"ש עד אוזלת כוחן של הסוללות.

כאמור, פורשה הגבילה את הייצור ל-918 מכוניות בלבד. מכאן, שלא מעט הזמנות תחלנה להצטבר לספיידר כבר בימים הקרובים, אך רק למי שיש ביכולתו לשלם ולהמתין. מסירות ראשונות צפויות בנובמבר 2013. מי שאין ברשותו סבלנות והממון בכיסו גם לאחר הפקדת הסכום הדרוש, יוכל להתנחם עם גרסה מיוחדת ל-911 טורבו S לה 530 כ"ס, שתכונה 'מהדורת 918 ספיידר' ותיוצר אף היא ב-918 יחידות ובהן סממנים מובהרים למכונית המהפכנית. המחיר? "רק" כ-150 אלף יורו לקופה או כ-160 אלף יורו לקבריולה.

פורשה 918 ספיידר 'אדישן' S. אתר יצרן
למי שלא יכול לקנות את הדבר האמיתי. ה-918 ספיידר אדישן S/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully