וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפטר מייסד סדנת המאן

22.3.2011 / 8:57

ריכארד המאן שהקים את סדנת השיפורים המיתולוגית ב-1986, נכנע למחלת הסרטן בגיל 53 בלבד. בחברה מבטיחים: ננציח את מפעלו

אמש (שני) פרסמה סדנת השיפורים של המאן הודעה קשה שהכתה רבים בתעשיית הרכב בצער גדול: מייסד החברה האגדית, ריכארד המאן, נפטר ביום שישי האחרון והוא בן 53. המאן שהיה מבכירי גרמניה בענף המשפרים וזכה לגוף אוהדים תומך, נכנע למחלת הסרטן לאחר מאבק ממושך בן כמה חודשים. המכונית האחרונה שיצאה ישירות תחת שרביטו הייתה פורשה קאיין 958 שתוכננה בחודש דצמבר האחרון.

כמו רבים מעמיתיו, המאן צמח במקצוע רתום אל מכוניות מירוץ. הוא רשם השתתפויות באלפי תחרויות ואתגרים מסביב לעולם, כולל סדרות פורמולה 3, מירוצי סאלון, סדרות ה-DTM החזקות וכן סייע לפתח ולקדם קטגוריות מקבילות לגילאים צעירים. בשנות פעילותו זכה לעמוד על הפודיום 300 פעמים וכבש את המקום הראשון ב-103 מירוצים. אחד מהישגיו הגדולים היה כשזכה שלוש פעמים עם ב.מ.וו M1 בסבב מיוחד של מירוצי הסאלון.

כשנתיים לאחר שתלה את הסרבל, הקים המאן ב-1986 את החברה הקרויה על שמו –'המאן מוטורספורט'. בתחילת דרכה פרצה לתודעה בזכות מערכות שיפורים קלות לכלי-רכב מגרמניה והסביבה הקרובה. אך בעקבות הצלחתו, פשטה השמועה וההזמנות החלו נערמות, לרבות מכוניות של למבורגיני, פרארי, ולתקופה גם מקלארן חלפה תחת ידיה. בשנות הפריחה משלהי שנות ה-90 ועד ימינו התעסקה בעיקר עם מכוניות ב.מ.וו ופורשה וחילצה מהן הספקים דמיוניים. לא מעט מיצירותיו פורסמו גם אצלנו.

למרות פטירתו בטרם-עת, בהמאן מבטיחים להמשיך את מסורת המצויינות שהותיר אחריו מייסד החברה, ולהביא לעולם את המכוניות המשופרות הטובות ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully