וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל כניסה לתחנת דלק מממנת ארגוני טרור"

23.3.2011 / 10:47

כך אמר שר התשתיות עוזי לנדאו באירוע השקת עמדת החלפת הסוללות במיזם המכונית החשמלית של בטר פלייס בקריית עקרון

באירוע מיוחד שערכה היום (רביעי) בטר פלייס ובנוכחות שר התשתיות הלאומיות ד"ר עוזי לנדאו, נשיא החברה שי אגסי והמנכ"ל משה קפלינסקי, הושקה היום תחנת החלפת הסוללות למכונית החשמלית. התחנה הנה השלב הסופי בייסוד תשתית תנועה והארכת טווח הנסיעה המצומצם יחסית נכון להיום של המכונית החשמלית. שלב זה מגיע שלוש שנים לאחר הקמת החברה ולפי הצהרות בטר פלייס, התשתית מוכנה לפריסה ארצית מלאה. מחיר הרכב או ה'עסקת השימוש' בו יתפרסם רק בעוד מספר שבועות.

את הדברים פתח השר לנדאו בדברי תמיכה מובהקים למיזם בטר פלייס. "ההתמכרות לנפט היא חברתית, פוליטית, כלכלית ונפשית וחייבים להתנתק ממנה כי כל עצירה בתחנת דלק מממנת את הטרור ואלה הקמים על התרבות הדמוקרטית שלנו. היום אנחנו חונכים מכון גמילה לעולם מהדלק ומהמוכרים אותו שנמצאים באיראן, מדבריות ערב ושאר מדינות שלא חפצות בקיומנו. זהו מוצר ישראלי וכולם יגידו בעולם, 'מייד אין ישראל, מייד אין בטר פלייס'. בזכות שי אגסי ישראל היא בטר פלייס".

תחנת החלפת הסוללות שהוקמה בקרית עקרון סמוך לעיר רחובות, היא תחנת ההחלפה הסדרתית הראשונה בישראל. זו תוכננה להיות ידידותית למשתמש עם צגי הסבר ללקוח והתהליך אורך כחמש דקות ונחשב לבטיחותי מאוד. היא אמנם מיועדת לרכבי רנו הייעודיים, אך מסוגלת לשרת גם כלי רכב נוספים מיצרנים שונים ועם סוללות בגדלים שונים. כמו כן, תציע בטר פלייס גם מערכות ניווט בהתחשב בצרכי האנרגיה של הרכב (עם ציון מיקומי עמדות הטעינה והחלפת הסוללה כתמיכה לנהגי המכוניות החשמליות) והצעת מסלול "אקולוגי" וחסכוני יותר בחשמל וכן מרכז שליטה ובקרה לכל פריסת רשת החשמל לתחבורה בישראל, כך הצהיר אגסי.

עוד אומר מייסד בטר פלייס כי "מכירת המכוניות החלה כבר בדנמרק ובקרוב בישראל ובסוף השנה המכוניות הראשונות תמסרנה לרוכשים. בקרוב נפרסם תחזית מסירות לשנים הקרובות אחרי הדיונים עם רנו אודות הייצור. אחרי שישראל תוכיח לעולם שהיא יכולה לעבור להנעה חשמלית כוללת בעלות של שבוע בלבד ברכישת נפט, כל העולם יביט בנו וירצה גם".

"הפיתרון החשמלי הוא כאן זה עובד ומוכן לשימוש", כך לדברי קפלינסקי. "אנחנו נבנה גם מערך שירות לקוחות ואנו מבצעים ניסוי מערכתי מתמשך ועד סוף השנה הנוכחית זה יהיה מוכן סופית. יש לנו הסכמים עם 27 עיריות לפריסת תשתיות וחתמנו הסכמים עם 400 חניונים להתקנת עמדות טעינה ובמחציתם כבר סיימנו את העבודה". עוד הוסיף קפלינסקי כי "רשת טעינת המכוניות הנה גנרית וכל בעל רכב חשמלי מכל סוג יוכל להשתמש בה, כל עוד ברשותו רכב העונה על דרישות הבטיחות המקומיות ותנאי החברה. בטר פלייס לא תעצור ב-40 תחנות להחלפת סוללות, אלא תמשיך לעבות את המערך בהתאם לביקוש ושימוש הלקוחות".

בשלב זה לאחר השקת תחנת קריית עקרון שבצומת בילו, בקרוב תשיק בטר פלייס תשע תחנות נוספות בחדרה, מודיעין, מחניים, מצפה רמון, באר שבע, יבנה ובית שאן. בשלב הראשון שיסתיים מאוחר יותר, יוקמו כפי שציין קפלינסקי בסך הכל 40 תחנות להחלפת סוללות בפריסה ארצית. לדברי אגסי בכל תחנה ישנן 15 סוללות. "יהיו עוד דגמים בנוסף לפלואנס עם החלפת סוללות, אך נכון להיום זה הדגם המרכזי שלנו. אנחנו לא רואים בכלי רכב עם סוללות קבועות כפיתרון אמיתי לגמילה מדלק, לקוחות כלי רכב אלו שונים מאלו אליהם אנחנו פונים עם היכולת להציע טווח ארוך או אפילו לא מוגבל במכונית החשמלית. רנו מייצרת גם מכוניות חשמליות ללא סוללות מתחלפות, לא משום שהם לא מאמינים בשיטה זו אלא משום שבצרפת אין להם פרטנר כמו בטר פלייס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully