וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקוש ער למכוניות יפניות

23.3.2011 / 17:02

אסון הטבע של יפן והשבתת המפעלים הביאו לזינוק במחירי מכוניות יפניות. הכי מבוקשות ההיברידיות טויוטה פריוס והונדה ג'אז

בעוד העולם עוקב בחרדה אחר ההתפתחויות בזירה היפנית בעקבות רעידת האדמה, האמריקנים נוהרים בהמוניהם לקנות מכוניות היברידיות, ומהר, לפני שייגמר. הגורם לבהלה הציבורית החל בעלייה במחירי הנפט בחודשים האחרונים שהציתה ביקוש יוצא-דופן לכלי רכב חסכוניים וזולים. ההסתערות הצרכנית תפחה לשיאים לאחר שיצרניות הרכב ביפן הודיעו על השבתת מפעלים לפרקי זמן ממושכים, כשבראשן טויוטה היצרנית הגדולה בעולם והונדה. שתיהן משווקות מכוניות היברידיות עממיות.

הפריוס והג'אז (פיט באמריקה) תוייגו כמכוניות מבוקשות מאוד, שכן מחירן מטפס על בסיס יומי וההיצע הולך ואוזל. על פי נתונים של אתר האינטרנט הכלכלי 'טרו-קאר.קום', מחירה של טויוטה פריוס זינק בממוצע ב-0.5 אחוזים (כ-136 דולרים) בארבעת הימים הראשונים שלאחר רעידת האדמה לסכום שנע בטווח ה-26 אלף דולרים. הג'אז רשמה עלייה של 0.1 אחוזים לממוצע של כ-17 אלף דולרים; "אין מכוניות. ירדנו מ-60 פריוסים ל-16 בלבד בחודשיים", כך מנהל סוכנות משנה של טויוטה בוושינגטון באז רולנד. תצרוכת הדלק של הפריוס והג'אז עומדת על כ-21 ק"מ לליטר בממוצע.

כדי להמנע מעימותים מיותרים מול לקוחות, טויוטה והונדה העולמיות שלחו מזכרים לארה"ב בהן מודגש כי החברה לא תנפק החוצה כלי רכב חדשים שמיוצרים בחודש מאי. משלוחי אפריל ומרץ המגיעים מיפן נדחו בשל המצב העגום במדינה, כך פורסם בחברה ביום השלישי לאסון. "ממה שלמדנו עד עכשיו, ההיקף וההשלכות של הצונאמי גדולים בהרבה מכפי שכולם מניחים", אומר בריאן אלן, מנהל סוכנות כלי רכב בלוס-אנגל'ס. יחד עם זאת הוא מבהיר: "יש מי שמרווחים מכל הכאוס השורר. הדילרים שרכשו פריוס בזול בימי משבר הנפט, מוכרים אותן עכשיו בהרבה יותר כסף בגלל המחסור שנפער".

ממש בשעות האחרונות, הודיעה טויוטה שהיא דוחה את השקת הפריוס מיניוואן שהוצג בז'נבה בשל החוסרים בחלקי חילוף בעתיד הקרוב. הרכב תוכנן לשיווק בחודש אפריל בארה"ב ולאחר מכן בשאר העולם. במסגרת היערכות המצב, מחדדת היפנית את המידע אודות המפעלים המושבתים, ומציינת 18 מתקנים שלא יחזרו לפעילות סדירה לפחות עד ה-26 במרץ. הונדה, ניסאן וסובארו ממשיכות לברר את היקף הנזקים, חלקן פועלות במתכונת מצומצמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully