וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: פורד מונדאו 2.0 ל' טורבו, חיזוק חיובי מאוד

24.3.2011 / 8:07

פורד מונדאו מגיעה אלינו למבחן דרכים לאחר שעברה עדכון חשוב במרכזו מנוע טורבו חזק וידידותי לסביבה ושינויי עיצוב. גם המחיר מפתיע

העומס הקבוע והמרגיז במבואות נתיבי איילון השתחרר סוף סוף לפנינו ורק בנתיבים הנגדיים הזורמים תל-אביבה עדיין נדחקות המכוניות פגוש לפגוש בעצב. הכביש נפתח וגם המצערת במנוע וברגע אחד בו השדרנית ברדיו עצרה כדי לנשום, אפשר היה לשמוע כיצד מגדש הטורבו במנוע החדש מתחיל לנשום בשריקה. נושם ומנשים בכוח את המנוע וזה משחרר אל הגלגלים שפע של רצון טוב לטוס קדימה דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים.

עכשיו, עם מנוע חדש (אקו בוסט) ותיבת הילוכים ראויה ומודרנית, פורד מונדאו החדשה בגרסת הטיטניום יכולה לסמן V על כל הסעיפים שעושים לנו את זה - הנוחות, המרחב, העיצוב וכו'. אבל האם היא מצליחה לשמור גם על מאזן חיובי בסעיף התמורה לכסף? יצאנו לבדוק וחזרנו עם תשובה.

מבחן פורד מונדאו טיטניום 2.0 טורבו. קובי ליאני
"וברגע אחד בו השדרנית ברדיו עצרה כדי לנשום, אפשר היה לשמוע כיצד מגדש הטורבו במנוע החדש מתחיל לנשום בשריקה. נושם ומנשים בכוח את המנוע וזה משחרר אל הגלגלים שפע של רצון טוב לטוס קדימה דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים"/קובי ליאני

בדרך ללימוזינה

כשפגשנו לראשונה בדור החדש (השלישי) של המונדאו בחודש מרץ 2009, בדיוק לפני שנתיים כשהגיעה לישראל, היא הצליחה להשאיר אותנו נפעמים מקפיצת המדרגה שהיא ביצעה ביחס לדור הקודם. כמקובל, היא לא רק צמחה מאוד במידותיה, אלא נראה שהמהנדסים של פורד הצליחו לנצל על סנטימטר נוסף לתועלת כזו או אחרת.

וכעת, גם לאחר מתיחת הפנים, המונדאו הזו ממשיכה 'לעשות בית ספר' לרבות ממתחרותיה בכל הקשור למרחב. לא משנה היכן יושבים, ישנה תחושה של מרחב עצום - לראש, לכתפיים, לברכיים וגם לנשמה. במושב האחורי, מקום יש אפילו עוד יותר עם חלל עצום עד גב משענת הנוסעים מלפנים. גם תא המטען בתורו מציע נפח גדול עם 486 ליטר ומידה מכובדת של שימושיות בגרסת החמש דלתות המועדפת עלינו.

גם האווירה בתא הנוסעים מרגישה משודרגת ועשירה. איכות החומרים גבוהה, ההרכבה מוקפדת ובידוד הרעשים משאיר אתכם לבד בקבינה, כשהבחוץ נשאר בחוץ. מבחינת האבזור, ברמת הטיטניום דבר לא חסר מסביב. ממושבי עור, דרך שלל תפנוקים (מערכת שמע מתקדמת, בקרת אקלים מפוצלת, לוח מחוונים עם מסך מפורט וכו') וכלה בערב רב של מערכות אלקטרוניות לבטיחות.

כשעוברים החוצה, מגלים שמתיחת הפנים שמרה על המבנה הכללי, אבל שדרגה את הפגושים ויחידות התאורה כך שהמונדאו נראית מעניינת יותר למתבונן ובעזרת נורות ה'לד', גם מכובדת יותר.

מבחן פורד מונדאו טיטניום 2.0 טורבו. קובי ליאני
"לא משנה היכן יושבים, ישנה תחושה של מרחב עצום - לראש, לכתפיים, לברכיים וגם לנשמה. במושב האחורי, מקום יש אפילו עוד יותר עם חלל עצום עד גב משענת הנוסעים מלפנים"/קובי ליאני

2.0 ל' טורבו, 240 כ"ס, תיבה כפולת מצמדים

החידוש העיקרי כאן נמצא כאמור מתחת למכסה המנוע. במקום מנוע ה-2.3 ליטר הקודם שהפיק 161 כ"ס מכובדים ב-6,500 ו-21.2 קג"מ ב-4,200 סל"ד, מותקן כעת מנוע קטן, אבל חזק וגמיש בהרבה. איך זה? כי יש לו טורבו. כעת, המנוע החדש מחלץ מנפח של 2.0 ליטר בלבד לא פחות מ-240 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 34.7 הזמין כבר ב-1,900 סל"ד.

ההבדל בין המנועים מורגש באופן מיידי. זה החדש נושא בקרבו הרבה יותר מחץ ועזוז והוא הופך את המלאכה של משיכת הגוף שמשקלו 1,570 ק"ג לקלילה במיוחד. כמה קלילה? אם תדביקו את הדוושה לשטיח, תגיעו ל-100 קמ"ש תוך 7.5 שניות (3 שניות מהר יותר מגרסת ה-2.3 ליטר) ומשם תגרמו למשטרת התנועה לרדוף אחריכם עד 246 קמ"ש. זה מספיק? לנו כן.

אבל הגדולה של המנוע הזה הוא לא רק בהאצות מהמקום. בעזרת תיבת ההילוכים כפולת המצמדים שבפורד נקראת 'פאווורשיפט', האצות הביניים הן הסיפור האמיתי. עקיפות נעשות במצמוץ עם הורדה זריזה וחלקה מאוד של ההילוכים, ולא משנה כמה מהם ירדו ב'קיק-דאון' הזה.

הביצועים הטובים מצד אחד, לא מצליחים להפריע למנוע הזה להציג גם צריכת דלק הגיונית יותר. אם מתייחסים אל המונדאו הזו בנימוס ומקפידים לנוע סביב המהירות החוקית באוטוסטרדה (עדיף בעזרת בקרת שיוט) או בעיר, היא תניב צריכת דלק ממוצעת של 11 ק"מ לליטר. אבל גם כשלוחצים אותה ודורשים ממנה כל סוס וסוס שהיא מסוגלת להפיק לאורך זמן, היא עדיין תחזיר 8.5 ק"מ לכל ליטר וזה טוב מאוד לרכב בגודל הזה עם מנוע חזק כל כך.

מבחן פורד מונדאו טיטניום 2.0 טורבו. קובי ליאני
"אם תדביקו את הדוושה לשטיח, תגיעו ל-100 קמ"ש תוך 7.5 שניות/קובי ליאני

גם נוחה וגם מהנה לנהיגה

גם נוחות הנסיעה בפורד מונדאו המחודשת היא בהחלט משהו לכתוב עליו הביתה. המתלים שלה מספיק רכים כדי לספוג את רוב תחלואי הכבישים שלנו ואת בורות הביוב הלא מפולסים ומעליהם גם מידה לא מבוטלת של בידוד שמשאיר את הרעש המוחזר מהאספלט בחוץ.

אולם, בניגוד למכוניות רבות החמושות במתלים רכים, המונדאו הזו מרגישה טוב בכבישים מפותלים בדיוק כמו שהיא מרגישה בשיוט מנומנם. אחיזת הכביש שלה מעולה, ההגה שלה חד ומהיר וגם המתלים שלה כאילו יודעים לשנות את אופיים מרכים ונעימים, לקשיחים שמצליחים לרסן היטב את התנודות ולשלוט במרכב גם תחת עומס כבד של פניות.

שילוב התכונות הללו במונדאו מצליח להעלות אותה כיתה מבחינת ההנאה מהנהיגה. מחד לא משלמים מחיר בנוחות הנסיעה בתמורה לחדותה בכבישים מפותלים ומנגד, התנהגות הכביש נשארת ברמה גבוהה מספיק כדי לא לגרום לנו להתלונן בתמורה לנוחות נסיעה טובה.

מבחן פורד מונדאו טיטניום 2.0 טורבו. קובי ליאני
"אחיזת הכביש שלה מעולה, ההגה שלה חד ומהיר וגם המתלים שלה כאילו יודעים לשנות את אופיים מרכים ונעימים, לקשיחים שמצליחים לרסן היטב את התנודות ולשלוט במרכב גם תחת עומס כבד של פניות"/קובי ליאני

כמה כסף? 184,000 שקל

התחרות בשוק המשפחתיות הגדולות והבכירות נעשה צפוף ותחרותי מאוד עם עדכונים וחידושים מכל עבר. פולקסווגן מחדירים את הפאסאט המחודשת, סיטרואן מתוגברים עם C5 מחוזקת, אופל תוקפת עם האינסיגניה והיד עוד נטויה. כולן אגב עם מנועי טורבו מתקדמים, אבל אף לא אחת מהן עם הספק שמדגדג את זה של המונדאו אקו בוסט החדשה.

לכן, כשמציירים שורת סיכום לפורד החדשה, מוצאים בצד החיובי כמובן את המנוע החזק, את התיבה כפולת המצמדים (כבר לא נחלתה הבלעדית של פולקסווגן), ממדי ענק, מרחב עצום בתא הנוסעים, אבזור עשיר וגם בטיחות, כאילו הגיעה מפלח שוק גבוה בהרבה. מכאן שלטעמנו, במחיר של 184 אלף שקלים המונדאו היא תמורה מעולה לכסף, ברמה גבוהה כל כך, שאנשי השיווק של המותגים האחרים יצטרכו ככל הנראה לעבוד קשה כדי לשכנע אתכם לנדוד הרחק מהאולם של פורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully