וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למבורגיני שוברת שיאים

26.3.2011 / 9:30

למבורגיני מורצ'ילאגו LP750 של סדנת אדו קומפטישן מוכרזת למהירה מסוגה עם 365 קמ"ש על השעון. והם חשבו שהקודמת הייתה חזקה

לפני למעלה מעשרה חודשים, נדד הצוות המיומן של סדנת אדו קומפטישן עם למבורגיני מורצ'ילאגו LP640 למסלול המירוצים פפנברג גרמניה. הסיבה לכינוס הייתה השקתה של המכונית המשופרת החדשה שחילצה מיחידת ה-6.5 ל' מעל 710 כ"ס ו-70.9 קג"מ. זינוק אחרי זינוק, נמדדו על הסטופרים זמני מיאוץ מהמקום ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות. אחרי שסיימו את המקטע, סימנו עוד הצלחה עם 352 קמ"ש בסוף הישורת. "המורצ'י הכי מהירה בעולם", כך הם הכתירו אותה. מאז, נשרף הרבה מאוד דלק.

בסוף פברואר, שיחררה אדו קומפטישן את הלמבו החדשה - LP750, שתוכננה על ידי כריסטיאן אוידייגר, מי שהקים בסדנה את חטיבת העיצוב הפרטית. למעשה, הבסיס של המכונית נותר זהה לפרויקט המייסד ונשען על מרכיביה של ה-LP640. אולם, המערכות התומכות של האיטלקייה חזקות ומתוחכמות יותר מאי פעם, שכן היעד היה לרסק כל זכר לשיאיה של מורצ'לאגו ואם אפשר, אז לרכוש עוד קצת כבוד. מגיע להם לא?

כדי לסחוט מהלמבורגיני כמה שיותר כוח, התמקדו הפעם בנשימת המנוע והאוויר הזורם סביב המרכב. מכללי הסעפות (יניקה, פליטה) הוחלפו בגדולות יותר (הגם נעשו בעבודת יד קפדנית) מסנני האוויר ותאי האחסון הורחבו, המפלטים מצופים פלזמה (כולל שליטה על אופי הצליל בשלט רחוק), הותקנו קאמשפטים מחוזקים, מערכת ניהול המנוע כיולה מחדש (ECU) וכדי לשמור על האחיזה הותאם קיט אווירודינמי בלעדי ל-LP750, הכולל כנף אחורית מתכווננת. על הכביש העמידה המכונית כ-750 כ"ס כנרמז משמה, ו-75.5 קג"מ.

בשבוע שעבר כשהגיעו עימה למסלול המירוצים, ידעו שהפוטנציאל לקבוע רף חדש עומד לנגד עיניהם. במיאוץ הראשון ל-100 קמ"ש השיגה המכונית זמן מרשים של 3.3 שניות (הפחתה של 0.1 ש'), ובניסיון השני והשלישי הזמן קוצץ ל-3.2 ש' עד שנעצרו ב-3.1 ש' והחליטו שזה מספיק. בתחומים הגבוהים יותר, האיצה הלמבורגיני ל-200 קמ"ש ב-9.5 שניות, ל-300 קמ"ש ב-24.5 ש', כשאת אקורד הסיום נותנת המכונית ב-365 קמ"ש, שיפור של 13 קמ"ש בהשוואה לניסוי בשנת 2009.

אדו קומפטישן לא מסגירים כרגע כמה עולה החבילה המצויינת הזאת, אך נהמר שמי ששואל ממילא לא נמנה על לקוחותיה. עוד במסגרת האפשרויות מי שמוכן לוותר על הנעה כפולה מסורתית יוכל להצטייד באחורית כחלק מגרסאות ספציפיות של הדגם. לרודפי ריגושים מהזן האקזוטי.

למבוריגיני LP750 כריסטיאן אודינגר. אתר יצרן
למבוריגיני LP750 כריסטיאן אודינגר/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully