וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובילאיי ואייווקס סוטות מהנתיב

ירון אדרי

24.3.2011 / 17:06

מובילאיי מפתחת מערכת הבטיחות למניעת תאונות מבקשת מבית המשפט כי יאסור על אייווקס לשווק מוצרים מתחרים תחת שמה של אייווקס

תאונה חזיתית בין שתי החברות שהבטיחו להגן עלינו בכביש. מובילאיי, יצרנית ומפתחת מערכות הבטיחות להתראה בפני סטייה מנתיב, שמירת מרחק ועוד, הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לצו מניעה שיאסור על חברת אייוואקס, מי ששיווקה את מוצריה, מלהמשיך ולשווק מוצרים דומים בעתיד תחת שמה. זאת לאור ניתוק היחסים העסקיים בין השתיים. בבקשתה טוענת מובילאיי כי השם אייווקס מזוהה עם מוצריה שלה, והצמדתו למוצר אחר שאינו מתוצרתה עלול להטעות את הציבור.

אייוואקס עתידה להשיק בשבוע הבא מערכת בטיחות חדשה מבית חברת 'סייף דרייב סיסטם' האמריקנית, ולדבריה זו הסיבה לפנייתה של מובילאיי לבית המשפט. "מובילאיי פוחדת מתחרות של מערכת מתקדמת יותר ורוצה לשמר את המונופול שלה", כך לדבריה. המערכת החדשה כפי שנמסר פועלת על טכנולוגיית רדאר המסוגלת לזהות הולכי רגל ורוכבי אופניים גם בחשיכה, בעוד המערכת של מובילאיי מבוססת על טכנולוגיית וידאו המוגבלת לשעות היום בלבד.

"אחרי שמובילאיי זרקה את חברת אייווקס ואת השם אייווקס לפח ככלי שאין חפץ בו, מתוך מחשבה שהמותג מובילאיי שבנינו לה על חשבוננו חזק מספיק, איזו עילה יש לה עכשיו לדרוש מאיתנו להפסיק להשתמש בשם החברה שלנו?", כך לדברי מנכ"ל אייווקס מורן סיטין. "זה הזוי. הסיבה האמיתית היא שהם פוחדים מתחרות כי המערכת שלנו מתקדמת הרבה יותר".

בשנת 2006 החלה אייוואקס לשווק את מערכת הבטיחות אותה פיתחה מובילאיי. לדבריה, היא השקיעה שישה מיליון שקלים בבניית מערכת השיווק למוצר, פרסום ויחסי ציבור ולמעשה יצרה שוק חדש למערכות משוק זה. איוואקס מציינת כי עד לתקופה זו, הייתה מובילאיי "חברה אלמונית עם מוצר אלמוני". עוד היא מוסיפה כי בעקבות פעילותה הצליחה מובילאיי לגייס הון לפי שווי חברה של 740 מיליון שקלים.

תגובתה של אייווקס תוגש היום (חמישי) לבית המשפט.

תגובת חברת מובילאיי:

"חברת ל.ד ישראל אוטו אקוויפ בע"מ היתה אחת מעשרות רבות של מפיצים מורשים של מערכות מובילאיי בארץ ובעולם. כאשר שימשה ל.ד כמפיצה מורשת של מערכת מובילאיי בישראל, אפשרה מובילאיי את השימוש בשם המסחרי אייווקס, אך ורק כאשר ל.ד. שימשה כמפיץ מורשה.

לצער חברת מובילאיי, ל.ד לא עמדה בסטנדרטים שנקבעו על ידי חברת מובילאיי, הן ברמת איכות ההתקנה והן ברמת התמיכה והשיווק ובנושאים אחרים, ובכך גרמה נזק תדמיתי ושיווקי לחברת מובילאיי.

בעקבות תלונות חוזרות ונשנות בנושאי התקנות בעייתיות, מחירים גבוהים ואף ניסיון לכפות את המערכת על הציבור באמצעות חקיקה שנתמכה בפעילות לובינג כנגד רצון וללא אישור חברת מובילאיי; לאחר קמפיינים פרסומיים בוטים ופוגעניים שלא אושרו על ידי מובילאיי; ולאחר מספר רב של הפרות חוזה ממצד ל.ד ולמרות האזהרות החוזרות ונשנות מצד חברת מובילאיי, לא השתנו פני הדברים; לכן לא נותר לחברת מובילאיי הברירה המתבקשת אלא לסיים את ההתקשרות עם ל.ד. ולפעול בערוצי שיווק ושירות אחרים.

חברת מובילאיי תעשה כל הנדרש על מנת להגן בזירת בית המשפט ומחוצה לו על מוצריה, נכסיה וכמובן נכסיה התדמיתיים. מכיוון שמערכות מובילאיי נעשו מזוהות עם השם אייווקס, שנבנה על יסוד המוצרים של מובילאיי בלבד, דורשת מובילאיי כי ל.ד. תשווק את מוצריה תחת שם אחר, על מנת למנוע הטעיית הציבור ולא תוך ניסיון לרתום את המוניטין שנובע ממוצרי מובילאיי על מנת להתחרות בה. חברת מובילאיי גאה ובטוחה באיכות מוצריה לעומת כל מוצר אחר. נבקש להדגיש, כי מובילאיי מעודדת כל תחרות הוגנת אך יחד עם זאת מובילאיי מתנגדת לשימוש במותג אייוואקס שמשוויך למוצר שלה - כך שחברת ל.ד לא תתפרנס על גבה של מובילאיי.

נראה של.ד. מבינה כי היא מבצעת הפרות חוק לרוב, שכן רק בימים אלה נכחה מובילאיי לדעת כי ל.ד. עושה שימוש בסימן מסחר שונה מהסימן הרשום ואף שינתה את האופן בו היא מתכוונת להציג את המוצר החדש.

Mobileye הינה מערכת המתקדמת מסוגה לבטיחות אקטיבית בכלי רכב, והינה פיתוח כחול לבן אשר זוכה להכרה בינלאומית. יצרני רכב מובילים. חברות כמו: ,Renault Trucks, Volvo Bus, BMW, VOLVO, GM , חוזרות ומטמיעות את הטכנולוגיה שלה ברכביהם. עד היום מכרה Mobileye עשרות אלפי מערכות בכ-50 מדינות בעולם. מלבד הבעת האמון של יצרניות הרכב, הגדירה הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים את הטכנולוגיות עליהן מבוססות מערכות Mobileye כטכנולוגיות בטיחות מובילות שתאפשרנה ליצרני הרכב לזכות בציוני בטיחות נוספים החל משנת 2011 במבחני NCAP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully