וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מחפשת חשמל באוויר

27.3.2011 / 9:30

חברת גוגל היא הראשונה בעולם שרוכשת את טכנולוגיית ה-'Plugless Power' לטעינת מכוניות חשמליות באופן אלחוטי

שנתיים אחרי שחשפה את מתקן הטעינה האלחוטי המהפכני 'Plugless Power' הטוען מכוניות ללא צורך בכבל טעינה, החלה חברת 'Evatren' לשווקו במספר נקודות בעולם. הראשונה לחנוך אותו במוסד פרטי היא חברת גוגל העולמית.

בשבועות האחרונים רכשה גוגל את הציוד הנדרש להמרת כלי הרכב החשמליים שברשותה והחלה לרשת את מתחמי החנייה ליד משרדיה. עד שנת 2012 מסתמן כי עמדות אלה תהיינה נגישות לכל יצרניות הרכב.

טכנולוגית 'פלאגלס פאוור' פשוטה למדיי, ולמעשה קיימת שנים רבות ופותחה על ידי מייקל פאראדי ב-1830 תחת השם 'ElectroMagnetic Induction' - העברה של אות חשמלי בין שני מקורות על ידי מוליך (כוח מושרה). בעידן המודרני, במקום שימוש בחיבור פיזי של כבל לשקע טעינה ברכב, היא פועלת באמצעות נקודת עיגון המעבירה כוח למערכת הסוללות.

המכוניות עוברות תהליך שבמסגרתו נחלקת המטלה לשני מרכיבים: חלק אחד מורכב ממשטח המיושם בחלק החזיתי של הרכב בתוך תא המנוע, ואילו השני מותאם לחנייה פרטית עליה יושב הבסיס המשמש להעברת האותות. כשהרכב נעצר מעל יחידת הטעינה הנייחת הסוללות נטענות בפרק זמן ממוצע של כשבע עד שמונה שעות, ללא כל צורך לצאת בכלל מתא הנוסעים ולגשת לחבר את המכונית למתקן.

בשלב זה, גוגל היא החברה היחידה בעולם כאמור שרכשה לעובדיה את מכשור הטעינה האלחוטי. כמו כל חוט מקשר במהפכה החשמלית, קצב ההתפשטות מותנה בהגדרות התשתית של יצרנית המערכת וכמות הלקוחות שיידרשו זאת. אולם, להערכת החברה האמריקנית, נראה כי בשנה הבאה תצטרפנה לגוגל עוד משתמשות, בכלל זה במגזר הציבורי. הענף האקולוגי עושה צעד נוסף.

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully