וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: תפוקת הרכב העולמית נפגעה

27.3.2011 / 12:24

בעקבות אסון הטבע ביפן תצנח מכסת ייצור כלי הרכב בעולם בכ-35 אחוזים. מחסור של כ-5 מיליון מכוניות בשלושה חודשים

מה שהסתמן כמשבר זמני ופתיר בתעשיית הרכב ביפן בעקבות אסון הטבע שפקד את המדינה, תופח בימים האחרונים לממדים מדאיגים. במחקר שנערך על ידי מכון ה-IHS בארה"ב המבצע סקרים ומנפק מידע עסקי לחברות, מבשרים הממצאים על ירידה היקפית של כ-35 אחוזים בתפוקת הייצור של כלי הרכב בכל העולם, כתוצאה ישירה של פגיעה בכושר ייצור חלקי החילוף ביפן. לדבריהם, תאבד התעשייה כחמישה מיליון כלי רכב בשלושה חודשים בלבד.

ענקיות הרכב ביפן ביניהן טויוטה, הונדה ניסאן וסובארו, נאלצו להשבית מפעלים בשל רעידת האדמה וגלי הצונאמי ששטפו וכילו חלקים נרחבים משטח המדינה והסבו נזק לכורים גרעיניים. בימים הראשונים העריכו נציגי הממשל כי גם במידה ותאלצנה היצרניות להפסיק פעילות, הן תשובנה לשגרה בתוך מספר ימים. אולם עד מהרה, החריפו את התחזיות על רקע החמרת התנאים. "צריך להתכונן לתסריט הגרוע מכל וכרגע זה נראה בדיוק כך. לא חשבנו שזה יצא מכל פרופורציה", כך מציין מייקל רובינט בכיר מנתחי המידע ב-IHS שמזכיר במחקרו, כי תעשיית הרכב ביפן מהווה כ-13 אחוזים מכוח הייצור העולמי בענף.

בשעות אלה מופנית תשומת הלב למהירות ההחלמה של מפעלי החלפים, לרבות אלה האחראים להרכבת תמסורות ושבבים אלקטרוניים. רובינט מסר ל'דטרויט ניוז' כי אם היצרניות היפניות לא תחזורנה לפעילות בתוך שישה שבועות תפוקת כלי רכב תצנח בשיעור של כ-100 אלף יחידות ביום אחד והוסיף כי "מצבור החלפים מתייבש", דבר שעלול לצמצם אספקת כלי רכב ביצרניות חיצוניות. רובינט מתייחס בין השאר לקונצרן PSA (פיג'ו-סיטרואן) שהודיע על בעיות של זמינות חלפים בתחום מנועי הדיזל והרכיבים החשמליים. בארה"ב בקרב פורד וקרייזלר מרגישים אף הם את השלכות המצב, שכן אלו מגבילים את היצע הצבעים של כלי-הרכב ומבקשים מהדילרים לא לקבל הזמנות לצבעי שחור ואדום.

העדכון האחרון מיפן מורה כי אחוז קטן מיצרניות הרכב היפניות הפעילו מחדש חלקים מסויימים באחזקותיהן. ניסאן מחזירה לחיים את קו ההרכבה של הליף החשמלית, הונדה מתאוששת באיטיות וטויוטה הוציאה משביתה את מפעל הייצור של הפריוס והלקסוס ההיברידיות, הגם שתעשה זאת בהיקפים מצומצמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully