וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעים על אלכוהול

ירון אדרי

27.3.2011 / 12:54

בפעילות של משטרת התנועה בסוף השבוע נתפסו עשרות נהגים תחת השפעת אלכוהול וגם כאלה שמעולם לא הוציאו רישיונות נהיגה

מידי סוף שבוע נוחתת בתיבת המיילים שלנו הודעה לעיתונות מטעם דובר אגף התנועה במשטרת ישראל ובה עלילות נהגים בדרכים. לא אחת אנו נותרים פעורי פה מול עבירות תנועה שגם המוח היצירתי ביותר היה מתקשה לתכנן ואף קשה מכך, היה מתרץ מול איש החוק שתפס אותו. הנה מקבץ חלקי.

בהמשך ישיר לסוף השבוע שעבר אז נחגג חג הפורים ומעל למאה נהגים נתפסו שיכורים, גם הפעם מוקדה פעילות שוטרי התנועה נגד מי ששתה קצת יותר מידי מהטיפה המרה. כך למשל, בערב יום שישי לבדו נתפסו 72 נהגים ובגופם רמת אלכוהול ברמה גבוהה מהמותר על פי החוק. רכבם של אלה נלקח לתקופה של 30 ימים ורישיונם נשלל לתקופה זהה ובקרוב הם יזומנו לדין. נזכיר כי עונש המינימום למי שמורשע בבית המשפט כי נהג בשכרות הוא שלילת רישיון הנהיגה לתקופה של שנתיים לפחות.

כאמור, בחלק מהמקרים נותרו שוטרי התנועה המומים לנוכח ממצאיהם. משטרת התנועה הארצית שרון איתרה רכב "חונה" בתעלה בשולי כביש החוף, סמוך למחלף ינאי. מקרה זה העונה לקריטריון של תאונה נבחן על ידי השוטרים במקום והתשובה לא אחרה לבוא. בדיקת שכרות מצאה בגופו של הנהג החדש בן ה-18 אלכוהול בכמות של יותר מפי שלושה מהמותר (910 מיקרוגרם), מה שייתכן וגרם לו לאבד את גבולות הנתיב. רישיונו ורכבו נלקחו ממנו מיידית על ידי קצין משטרה לתקופה בת חודש ימים.

בפעילות אכיפה בכבישי הגליל הצפוניים נלכד רכב שכור ובו נהגת בת 31 תושבת תל אביב הנוהגת במהירות של 28 קמ"ש מעל המותר. בדיקת מסמכיה העלתה כי מעולם לא הוציאה רישיון נהיגה וזו הפעם החמישית שהיא נתפסת נוהגת. "אני יודעת שאסור לי לנהוג, מצטערת, אבל אני ובעלי רצינו מאוד להגיע ולראות את החרמון המושלג", כך ענתה לשאלות השוטרים. גם היא וגם בעלה הועברו להמשך טיפול חקירות בהיבט התעבורתי בעוד הרכב נלקח מהם לתקופה של 30 ימים. את החרמון הם לא ראו וגם יאלצו לשלם שכירות עבור הרכב בחודש הקרוב כשזה יעמוד במגרש המשטרתי.

משטרת התנועה הארצית אילת עצרה נהג, תושב העיר בן 35, לאחר שנתפס נוהג ברכב על אף שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה. אתם יכולים כבר לנחש שגם הוא היה שיכור ושגם במקרה זה, זו אינה הפעם הראשונה בה הוא נתפס. הנהג נדון בעבר בבית המשפט לעונש מאסר על תנאי בגין עבירה זו ובקרוב הוא יובא שוב בפני שופט. האם הפעם תצליח מערכת הדין והצדק לעשות לתחביב שלו סוף?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully