וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסקאר: מישראל תבוא הישועה?

ירון אדרי

28.3.2011 / 10:06

אחרי יותר משישה עשורים ינטוש סבב נאסקאר ספרינט קאפ את הקרבורטורים. את מחשבי המנוע תספק מקלארן, את הטכנולוגיה פריסקייל הישראלית

סדרת מירוצי הנאסקאר קיימת כבר מעל ל-60 שנה בארה"ב. בכל השנים האלה היא דבקה בנוסחה הפשוטה של מכוניות גדולות, מנועים שתיניים ומסלולים אובאליים שכל שצריך לדעת הוא מתי להפנות בהם את ההגה לשמאל. אמנם בשנים האחרונות נכנסו לסבב טכנולוגיות מתקדמות בין אם מדובר על כאלה שלפיהן נבנות המכוניות המודרניות או כאלה שמחברות כל מכונית ונהג ישירות לאייפון שלך. אולם גם בעשור השני של שנות ה-2,000 עדיין נעשה שימוש בהזנת קרבורטור. ובכן, לא עוד.

כחלק מהדאגה לאיכות הסביבה גם בסבב נאסקאר ספרינט קאפ הבכיר של ארה"ב, החל מהעונה הבאה יחליפו מחשבי מנוע (ECU) וטכנולוגיות הזרקה והצתה מתקדמות את אותו קרבורטור ארכאי. לביצוע המשימה נבחרה מקלארן הבריטית, אותה יצרנית רכב המוכרת יותר בגלל קבוצת הפורמולה 1 שלה, אשר תספק את מערכות הבקרה הממוחשבות. אלא שבליבן של מערכות אלה תעמודנה טכנולוגיות ישראליות בדמות שבבים (מעבדים) של חברת פריסקייל מהרצליה, אשר נמצאים בשימוש מכוניות מקלארן מזה מספר שנים.

"החידושים שהוכנסו לאורך השנים במכוניות המירוץ של נאסקאר אומצו מהר מאוד על ידי כלל התעשייה", כך לדברי שמואל ברקן מנכ"ל משותף בפריסקייל ישראל ודירקטור שיווק ומכירות במזרח התיכון ואפריקה. "מדובר ביותר מאשר שיתוף פעולה עסקי רגיל. הוא משקף את תפיסת העולם שלנו לגבי תעשיית הרכב ואת המחוייבות לייעול טכנולוגי, ביצועים גבוהים, חיסכון באנרגיה והובלה בבטיחות".

כחלק מאופי סדרת המירוצים האמריקנית הנוהגת למתג כל דבר, פריסקייל הוגדרה כ"חברת השבבים לרכב הרשמית של מירוצי נאסקאר". ניסויים ראשונים בטכנולוגיה יבוצעו כבר השנה לקראת השלמת אחד מהשינויים הבולטים ביותר בסדרה האמריקנית. בעתיד, תוטמע הטכנולוגיה גם בסבבי המשנה של הסבב כאשר שינויים נוספים ייעשו לבטח גם בתחומים אחרים כדי לשמור על הפופולריות.

עונת 2011 של סדרת הנאסקאר הוזנקה זה מכבר ואמש (ראשון) התקיים המירוץ החמישי במסלול האובאלי של פונטנה (מתוך 36 סך הכל בעונה). בתום 200 הקפות ניצח קווין הארוויק (29, שברולט) לאחר שהצליח לעקוף ממש לפני דגל השחמט את אלוף חמש השנים האחרונות ג'ימי ג'ונסון (48, שברולט). קייל בוש (18, טויוטה) סיים שלישי ומאט קנסת' (17, פורד) רביעי. את טבלת האליפות מוביל כעת קארל אדוארדס (99, פורד) עם 187 נקודות, מקדים את ראיין ניומן (39, שברולט) לו 178 נק' וקורט בוש (22, דודג') לו 177 נקודות.

המירוץ הבא בסבב נאסקאר ספרינט קאפ יערך ביום ראשון הבא במסלול האובאלי הקצר של מרטינסוויל בווירג'יניה, אותו יקיפו המנצחים 500 פעמים. בשנה שעברה אירח המסלול פעמיים את סבב ספרינט קאפ, ובשני המירוצים ניצח דני המלין (11, טויוטה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully