וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלק שוב צפוי להתייקר

אבי בר-אלי

27.3.2011 / 18:28

ב-1 באפריל מחיר הבנזין צפוי להגיע ל-7.4 שקל לליטר בעקבות עליית מחיר הנפט בעולם, תוספת של עשר אגורות למחיר כעת

העלייה הנמשכת במחיר חבית הנפט בעולם עתידה להותיר את רישומיה במחיר הדלק הקמעוני גם בחודש הבא. מחישובי עסקות הבנזין שנערכו בימים האחרונים באירופה עולה כי מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן עשוי להתייקר ב-1 באפריל בשיעור של 1%-2% - שמשמעותם התייקרות של 7-14 אגורות לליטר. ליטר בנזין נמכר היום בתחנות הדלק במחיר שיא: 7.3 שקל לליטר (בשירות עצמי).

מחיר הדלק בישראל נקבע בהתאם לממוצע שרשם מחיר הבנזין בעסקות השבוע האחרון בכל חודש באירופה. לפי הערכות, התייקר הבנזין בשיעור של כאחוז לפחות - לאחר שבשבוע שעבר רשם הנפט התייקרות של כ-4%, ומחיר חבית נפט הגיע לשיא של 30 חודשים כשטיפס ל-105 דולר לחבית. כמו כן, מחיר הבנזין הממוצע מוכפל לבסוף בשער הדולר ביום האחרון לחישוב העסקות.

בתוך כך, אישרה החודש ועדת המחירים המשותפת למשרדי התשתיות והאוצר את הקפאת העדכון של מרווח השיווק במחיר הבנזין הקמעונאי אשר תוכנן לתחילת אפריל. זאת, בשל הליך בחינתו מחדש שמבוצע בימים אלה בידי משרד התשתיות מול חברות הדלק הקמעונאיות.

מרווח השיווק של החברות נתון בפיקוח משרד התשתיות ונועד לכסות את סל הוצאות השיווק שלהן. מרווח זה עומד כיום על 71 אגורות לליטר בנזין (9.8% ממחירו לצרכן) - והוא מתעדכן אחת לחצי שנה בהתאם לשינוי מרווחי השיווק במדינות אירופה. מרווח זה אמור היה להתייקר בשיעור של 0.5%-1%.

  • עוד באותו נושא:
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully